تعداد ثبت‌نام‌کنندگان گلستانی برای شرکت در مراسم اعتکاف از ۱۰ هزار نفر گذشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن ابراز خوشنودی از استقبال کم‌نظیر نوجوانان و جوانان گلستانی از ثبت‌نام در اعتکاف گفت: تاکنون تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده خانواده‌ها و جوانان گلستانی از مراسم اعتکاف، ظرفیت مساجد برخی شهرهای استان پر شده است و در حال ایجاد ظرفیت‌های جدید هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام مراسم اعتکاف در حال انجام است، افزود: برآورد ثبت‌نام‌کنندگان در آئین اعتکاف، ۲۰ هزار نفر بود که با این استقبال احتمال افزایش آن وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: برخی شهرستان‌ها سلیقه به خرج داده‌اند و طرح اعتکاف مادر و دختری و پدر و پسری را اجرا کرده‌اند که این مورد هم با استقبال خانواده‌ها مواجه شده است.

وی با اشاره به اهمیت اعتکاف در جامعه و فرهنگ‌سازی مسائل عبادی در بین گروه‌های مختلف به‌ویژه جوانان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شرکت جوانان در مراسم اعتکاف، باید نسبت به ایجاد فضایی معنوی با برنامه‌های متنوع اقدام و زمینه‌های حضور جوانان و نوجوان را فراهم کنیم.

گرزین با تاکید بر بهره‌گیری از توان مبلغان دینی در این مراسم دینی گفت: بیان احکام اعتکاف و نیت آن، نماز جماعت، قرائت دعای عهد، ختم قرآن و سخنرانی از برنامه‌های اعتکاف در سه روز متوالی است.

وی در خاتمه یادآور شد: برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام تا روز پنجشنبه ادامه دارد و مساجد پذیرای حضور پرشور و عبادی معتکفان است.

کد خبر 722408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.