مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان به ۱.۵ میلیون تن رسید

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۴۴ تن محصولات کشاورزی در مرزهای رسمی استان مبادله شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۴۴ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است.

وی افزود: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۸۳ تن کالاهایی شامل موز، انبه، برنج، ذرت، نهاده‌های دام و طیور و کنجد و بیش از ۲۵۱ هزار و ۸۷۳ تن صادرات محصولات کشاورزی به‌طور عمده شامل انواع خرما، گوجه‌فرنگی، دانه گشنیز و سیب درختی است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، کل ترانزیت محصولات کشاورزی را که طی ۱۰ ماه سال انجام شده است، ۳۵ هزار و ۶۸۸ تن اعلام کرد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و دسترسی به آب‌های آزاد، فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

کد خبر 722407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.