افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۴۷ پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۴۷ پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌محمد روستا امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در جمع خبرنگاران از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۴۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

وی با بیان اینکه سال جاری سعی شده بود که پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم و درصد پروژه‌های افتتاحی نسبت به کلنگ‌زنی را بسیار بالا ببریم، افزود: از مجمع پروژه‌های استان ۵۸۹ پروژه با اعتبار سه هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان افتتاحی هستند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۵۸ پروژه با اعتبار سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: شهرستان بویراحمد با ۱۹۹ پروژه افتتاحی و اعتبار ۹۴۰ میلیارد تومان، بیشترین تعداد پروژه افتتاحی را بین شهرستان‌های استان دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه ۱۴۹ پروژه با اعتبار ۵۶۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، تصریح کرد: پروژه افتتاحی گچساران ۶۲ پروژه با اعتبار ۲۷۶ میلیارد تومان است.

روستا با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی شهرستان دنا ۶۷ مورد با اعتبار ۱۷۹ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های افتتاحی شهرستان چرام ۴۸ پروژه با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان، باشت ۲۴ پروژه با اعتبار ۹۹ میلیارد تومان و شهرستان بهمئی ۲۱ پروژه با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان در دهه فجر آماده افتتاح است.

وی تعداد پروژه‌های مارگون را ۲۱ پروژه با اعتبار ۲۴۴ میلیارد تومان دانست و گفت: دهه فجر در شهرستان لنده ۱۵ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح یک هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی به مناسبت دهه فجر در سطح استان خبر داد، افزود: فاز اول گازرسانی به مناطق محروم و صعب‌العبور زیلایی، دیشموک و قلعه رئیسی و چندین روستا در سطح استان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و این مناطق به برکت نظام جمهوری اسلامی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام دیگری در سطح استان وجود دارد که تکمیل و افتتاح آن‌ها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در برنامه داریم طی سه، چهار سال آینده بیش از هزار پروژه نیمه‌تمام استان را به سرانجام برسانیم.

روستا با اشاره به عملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی در پروژه‌های افتتاحی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پروژه افتتاحی مربوط به شرکت توزیع نیروی برق استان، در مجموع ۹۵ پروژه است.

بیشترین تعداد پروژه کلنگ‌زنی کهگیلویه و بویراحمد مربوط به اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است

به گفته وی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جهاد کشاورزی هر کدام ۴۴، بخشداری مرکزی کهگیلویه ۳۸، نوسازی مدارس ۳۷، منابع طبیعی با ۳۴ و بنیاد مسکن ۳۰ پروژه افتتاحی در دهه فجر دارند.

وی با اشاره به میزان هزینه‌کرد برای پروژه‌های افتتاحی گفت: اداره کل راه و شهرسازی با هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان بیشترین میزان هزینه‌کرد را در بین دستگاه‌های اجرایی دارد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از آن جهاد کشاورزی با ۳۶۶ میلیارد تومان و شرکت گاز با ۳۴۸ میلیارد تومان بیشترین هزینه‌کرد را دارند.

به گفته روستا، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با ۲۹۰ میلیارد تومان، بنیاد مسکن ۱۸۳ میلیارد تومان، شرکت توزیع نیروی برق ۱۷۶ میلیارد تومان، ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۶۶ میلیارد تومان، نوسازی مدارس با ۱۵۱ میلیارد تومان هزینه‌کرد در جایگاه بالاتری نسبت به سایر دستگاه‌ها و ادارات کل قرار دارند.

روستا با اشاره به وضعیت پروژه‌های کلنگ‌زنی دهه فجر تصریح کرد: شهرستان بویراحمد ۲۰ پروژه کلنگ‌زنی با اعتبار ۲۷۳ میلیارد تومان بیشترین تعداد پروژه کلنگ‌زنی را در بین شهرستان‌های استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کهگیلویه با ۱۳ پروژه و اعتبار یک هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان، شهرستان گچساران ۱۲ پروژه با اعتبار یک هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان، شهرستان مارگون پنج پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، بهمئی سه پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، دنا سه پروژه با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان، باشت یک پروژه کلنگ‌زنی با اعتبار سه میلیارد تومان دارد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پروژه‌های کلنگ‌زنی گفت: بیشترین تعداد پروژه کلنگ‌زنی مربوط به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با ۱۵ پروژه و اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان است.

وی افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۱۴ پروژه و اعتبار ۷۶ میلیارد تومان، شرکت توزیع نیروی برق با ۱۰ پروژه و اعتبار ۲۹ میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشکی با شش پروژه و اعتبار ۸۷ میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار دارند.

روستا گفت: از نظر میزان اعتبار برای پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز اداره کل راه و شهرسازی استان با کلنگ‌زنی سه پروژه با اعتبار دو هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان بیشترین اعتبارات کلنگ‌زنی را دارد.

کد خبر 722406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.