آمار نگران‌کننده‌ از افزایش هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۳ شنیدیم/ ۳۰۰ همت و حتی ۲ برابر مطرح است

سخنگوی دولت به آمارهای نگران‌کننده پیرامون افزایش هزینه ها در بودجه از سوی کمیسیون تلفیق اشاره وگفت: آنچه شنیدیم ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش هزینه ها در بودجه صورت گرفته و حتی تا دو برابر این رقم هم تخمین زده شده است، اما تلاش و مساعدت و همکاری دولت و مجلس در جهت کنترل و مهار عوامل خلق تورم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی صبح امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در چهل‌وهشتمین نشست خبری خود ضمن تسلیت برای شهادت مستشاران ایرانی به دست رژیم صهیونیستی این اقدامات را نتیجه استیصال رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: این اقدام نشانی از یکی بودن داعش و رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین حمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن را محکوم کرد و افزود: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار داریم که واکنش مناسب به این موضوع نشان دهند.

سخنگوی دولت همچنین فرارسیدن سالروز میلاد امیرالمومنین را تبریک و تهنیت گفت و با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف و استقبال مردم از این مراسم پرفیض عنوان کرد: بیش از ۱۶ هزار دانشجوی مرد و ۲۰ هزار دانشجوی زن برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند که نشان می‌دهد استقبال مردمی خوبی از این مراسم صورت گرفته است.

افزایش ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و ترکیه

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به ترکیه اظهار کرد: در استمرار دیپلماسی همسایگی کشور سفر رئیس‌جمهور فردا به ترکیه انجام خواهد شد و در حوزه‌های اقتصاد، حمل‌ونقل و تجارت اسناد مهمی به امضا خواهد رسید. در طول دو سال فعالیت دولت میزان مبادلات تجاری ایران و ترکیه قریب به ۴۰ درصد افزایش یافته و ظرفیت‌های تجاری دو کشور فراتر از انتظار رشد داشته است. علاوه بر دیدار سران دو کشور هشتمین اجلاس تجاری میان دو کشور نیز برگزار می‌شود.

دوگانه نظارت میدانی و نظارت ستادی در جهت پیشبرد اهداف

بهادری جهرمی با اشاره به نظارت‌های ستادی رئیس جمهور تاکید کرد: شاهد برگزاری شانزدهمین نظارت ستادی رئیس‌جمهور از وزارت ورزش و جوانان بودیم؛ با دوگانه نظارت میدانی و سفرهای استانی و نظارت‌های ستادی در جهت پیشبرد برنامه‌ها و تقویت حرکت را شاهد خواهیم بودم.

۱۰ پرتاب موفق در دو سال فعالیت دولت سیزدهم

سخنگوی دولت با بیان اینکه شنبه گذشته دهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم رقم خورد، گفت: در ۱۰ سال گذشته ۱۰ پرتاب فضایی انجام شد و در طول دو سال فعالیت دولت نیز ۱۰ پرتاب داشتیم و جمهوری اسلامی ایران موفق شد در پرتاب به مدار ۷۵۰ کیلومتر نیز موفقیت داشته باشد. ان‌شاءالله پرتاب‌های موفق دیگری نیز خواهیم داشت که دستاوردها و آثار ملموسی در حوزه هواشناسی، تخمین کشت‌های سرزمینی، تخمین آب‌های موجود سطحی و حوزه‌های متعدد جمعیتی و همچنین حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله شاهد مدیریت عینی خواهد داشت.

آمار نگران کننده از افزایش هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال ایرنا پیرامون تغییرات متعدد کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه گفت: دولت تمام تلاش خود را در کنترل هزینه‌های جاری و افزایش منابع واقعی و سوق دادن منابع به سرمایه‌گذاری‌های مولد به کار گرفت تا یک بودجه غیر تورم‌زا با فراهم کردن امکان رشد اقتصادی ارائه کند و بتواند به سمتی حرکت کند تا جلوی هر گونه افزایش هزینه جاری بدون پیش بینی منابع را بگیرد و مانع خلق تورم و آثار آن در زندگی معیشتی مردم وارد شود.

سخنگوی دولت با اشاره به آمارهای نگران‌کننده پیرامون افزایش هزینه‌ها در بودجه تاکید کرد: آنچه شنیدیم ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش هزینه‌ها در بودجه صورت گرفته و حتی تا دو برابر این رقم هم تخمین زده شده است. اما تلاش و مساعدت و همکاری دولت و مجلس در جهت کنترل و مهار عوامل خلق تورم است و این مهمترین اولویت مردم است و انتظار می‌رود همکاری متقابلی بین مجلس و دولت و کمیسیون‌ها در پیش بینی منابع و هدف‌گذاری در سقف منابع واقعی صورت بگیرید.

گفت: باید از تجارب گذشته درس گرفت، چرا که افزایش هزینه‌ها بدون پیش‌بینی منابع چیزی جز اثر خلق تورم ندارد.

بهادری‌جهرمی درباره اقدامات دولت در حوزه بکارگیری علم و فناوری نوین در حوزه کشاورزی، گفت: در حوزه کشاورزی برنامه توسعه ماشینی سازی با اتکا به فعالیت‌های دانش‌بنیان کشور در دولت و در سند تحول و هم در سایر تصمیمات در دستور کار قرار داشته است. شاهد رشد ۳۱ درصدی تأمین ماشین آلات کشاورزی بودیم. افزایش ۴ برابری به‌کارگیری پهپادهای کشاورزی داشتیم. برای اولین بار دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی پیش بینی شد. این اقدام و اقدامات مشابه موجب شده که ۷۸ درصد در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی داشته باشیم. از ۲۸۰ شرکت در ماه‌های اخیر به ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه سرانه دانش‌آموزی در روستایی و عشایری سه برابر شده است، تصریح کرد: ۱۲۶ هزار کلاس درس روستایی و عشایری تجهیز شده است. از ۲۱۱ هزار کلاس درس در قالب ۳۹۵۰ باب مدرسه در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. حمایت از بهسازی و نوسازی مدارس و عدالت آموزشی به صورت پایاپای در دستور کار دولت قرار گرفته است.

سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت در حوزه مسکن اعلام کرد که گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در ماه‌های گذشته در حوزه خرید و فروش مسکن روند کاهشی را نشان می‌دهد که ان‌شاءالله اثر آن در حوزه اجاره مسکن در سال آینده شاهد خواهیم بود.

جهرمی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز ساختمان‌های شهری رشد ۸ درصدی در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته داشتیم. نظارت بر فعالیت مشاوران املاک، سامانه ثبت قراردادهای اجاره بین موجر و مستأجر فعال شد، اقدامات حمایتی برای تزریق منابع از شبکه بانکی هم افزایش وام ودیعه مسکن و افزایش وام ساخت و ساز داشتیم، هدف‌گذاری واگذاری زمین معادل ۱۰۰۰ واحد مسکن را داشتیم.

اهتمام دولت برای مهار تورم و افزایش دستمزدها

بهادری جهرمی درباره اختلاف دولت و مجلس بر سر افزایش حقوق کارکنان، خاطر نشان کرد: حمایت واقعی از حفظ قدرت خرید مردم این است که هم تورم را مهار کنیم و هم افزایش دستمزدها را شاهد باشیم.

وی افزود: دولت در نظر دارد، افزایش حقوق با تاکید بر افزایش حقوق افرادی باشد که حقوق پایین‌تری دریافت می‌کنند. به عنوان مثال کسی که ۱۰ میلیون حقوق دریافت می‌کند افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد این در حالی است که کسی که ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد باید معادل به عنوان مثال ۱۰ درصدی را داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: گلایه عمومی مردم نبود عدالت در پرداخت‌هاست و نگاه دولت نیز عدالت پرداخت و افزایش پلکانی حقوق کارکنان است.

خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود

بهادری جهرمی درباره راهبرد لغو و خنثی‌سازی تحریم‌ها در دولت، گفت: دولت در تجارت خارجی با کسب رکورد ۱۱۲ میلیارد دلار حجم تجارت نفتی در سال ۱۴۰۱ مشاهده کرد. دولت پابه‌پای مذاکره برای رفع تحریم مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها را نیز پیش برده است؛ عضویت در اجلاس‌ها و مجموعه‌هایی همچون بریکس و شانگهای، تقویت دیپلماسی همسایگی و توسعه روابط با تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی از جمله اقدامات دولت بوده است و نشان داد که اقدامات دولت در این حوزه نیز صحیح بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود گفت: اخیراً آقای باقری با مورا در ژنو در راستای مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار و رایزنی داشته و این گفت‌وگوها و مذاکرات و رفت‌وآمدها استمرار دارد.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 722391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.