تعداد ساختمان‌های پرخطر کاهشی است

شهردار تهران با تاکید بر کاهش سطح ایمنی ساختمان‌های پر خطر گفت: در این دوره از مدیریت شهری بر ایمنی این ساختمان‌ها تاکید شده و تعداد آن‌ها در پایتخت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _سه‌شنبه سوم بهمن‌_ اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های پرخطر شهر همچون ساختمان پلاسکو در دوره‌های گذشته مدیریت شهری سه رقمی بوده است که اکنون با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌ها و جلوگیری از ساخت ساختمان‌های ناایمن، این تعداد دو رقمی شده است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری تهران بر کاهش ساختمان‌های پرخطر تاکید دارند و در همین مدت کوتاه نیز تعداد قابل توجهی از ساختمان‌های پرخطر کاهش یافته است.

شهردار تهران اضافه کرد: در همین چند وقت گذشته، میزان ساختمان‌های پرخطر حدود ۹۰ ساختمان بود که اکنون به حدود ۷۵ ساختمان رسیده و بیشتر آن‌ها ساختمان اداری و تجاری است.

زاکانی ادامه داد: در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با محوریت شهرداران مناطق کمیته ایمنی تشکیل و قرار شده است در مورد ساختمان‌هایی که در وضعیت بحرانی‌تر هستند مراحل ایمن سازی انجام شود.

وی تاکید کرد: در هرکدام از جلسات کمیته ایمنی شهرداری تهران شاهد کاهش آمار ساختمان‌های پرخطر هستیم و در این دوره مدیریت شهری تلاش داریم به لحاظ تعداد، ساختمان‌های ناایمن پایتخت را تک رقمی کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در همین مدت کوتاه بسیاری از ساختمان‌های تجاری، پزشکی و اداری تهران از جمله بیمارستان شریعتی، مجموعه تجاری علاالدین، ساختمان قائم و تعداد دیگری از ساختمان‌های ناایمن از فهرست پر خطرها خارج شده و تا پایان امسال نیز تعداد دیگری از این ساختمان‌ها از مجموعه ساختمان‌های ناایمن خارج خواهند شد.

کد خبر 722376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.