۲۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال ۲۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از استان‌های سطح استان با همت و تلاش ستاد دیه آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست ستاد دیه استان اظهار کرد: جشن‌های گلریزان از پانزدهم بهمن سال جاری تا اواخر اردیبهشت سال آینده در سراسر کشور برگزار خواهند شد.

وی افزود: جشن گلریزان در مرکز استان کرمان یکشنبه، نوزدهم فروردین سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و همچنین مقرر شد جدول زمان‌بندی گلریزان شهرستان‌ها در چند روز آتی مشخص و اطلاع‌رسانی شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون دو نفر به اتهام ایراد صدمه بدنی، ۷۵ نفر به اتهام چک‌های برگشتی، ۷۵ نفر به اتهام مهریه و ۴۰ نفر به اتهام بدهی نفقه که در زندان‌های استان کرمان حبس تحمل می‌کردند، با اقدامات و پیگیری‌های ستاد دیه استان آزاد شدند.

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام ادامه داد: کل مبلغ بدهی این ۲۲۰ نفر ۴۵۶ میلیارد تومان بوده است که با جلسات صلح و سازشی که از ابتدای سال جاری به همت ستاد دیه استان کرمان برگزار شده، ۱۸۵ میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان از شکات تخفیف و گذشت اخذ شده است.

وی افزود: آورده خانواده‌های زندانیان بیش از دو میلیارد تومان، اعساری که مراجع قضائی پذیرفتند ۲۴۳ میلیارد تومان، تسهیلات بانک‌ها که به صورت وام پرداخت شده حدود ۹ میلیارد تومان مبلغ ستاد دیه استان از محل خیران، حدود ۱۰ میلیارد تومان، ستاد دیه کشور حدود ۴ میلیارد تومان و یکی از سازمان‌ها حدود ۴۵ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

موسوی‌قوام تصریح کرد: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری به ستاد دیه استان کرمان اختصاص یافته است و نیاز به جذب اعتبارات بیشتر در جهت آزادی زندانیان داریم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲۸ نفر در استان‌های زندان به‌دلیل جرایم غیرعمد در زندان تحمل حبس می‌کنند و تمرکز ستاد دیه استان بر فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان قدیمی‌تر است.

کد خبر 722336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.