لزوم استفاده از ظرفیت سران طوایف برای توسعه جنوب کرمان

استاندار کرمان گفت: از ظرفیت اجتماعی سران طوایف برای توسعه جنوب کرمان باید استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در جلسه شورای اداری هشت شهرستان جنوبی کرمان، بزرگان منطقه را یک ظرفیت فوق‌العاده برای جامعه و حاکمیت دانست که موجب ظرفیت‌سازی و برطرف کردن آسیب‌ها می‌شوند و اظهار کرد: قاچاق سوخت یک آفت است و باید از ظرفیت اجتماعی سران طوایف برای رفع مخاطرات اجتماعی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی محوریت اشتغال مردم منطقه است و نباید صرفاً به یک‌سری محصولات خاص اکتفا کرد، افزود: باید از ظرفیت اجتماعی سران طوایف برای اشتغال‌زایی و توسعه جنوب کرمان استفاده کرد؛ چند معدن در جنوب استان به دلیل وجود معارض فعال نشده است و برای فعال کردن آن‌ها باید از ظرفیت سران طوایف استفاده کرد.

استاندار کرمان راه نجات منطقه را خارج شدن از وابستگی به تک‌محصولی بیان کرد و با بیان اینکه استفاده از ظرفیت معادن موجب اشتغال‌زایی و رونق منطقه می‌شود، گفت: در راستای حل مشکل کپسول گاز در منطقه و رفع انحصار شرکت گاز، شرکت دیگری در سال جاری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل اقتصادی باید سرمایه‌گذاری انجام شود تا شاهد اشتغالزایی و رفع بیکاری مردم منطقه باشیم، تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل استان مربوط به چالش کم‌آبی است و راه‌های مواصلاتی یکی دیگر از مشکلات استان است که از طریق بخشی از منابع سفر و شرکت‌ها پیگیر حل آن هستیم.

فداکار در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات، با اشاره به اینکه برخلاف دوران قبل از انقلاب، این رقابت سالم و با نظر مردم نمایندگان انتخاب می‌شوند، بیان کرد: ایران تنها کشور در دنیاست که برای اصل موجودیت خود، انتخابات برگزار کرده است و از طرف دیگر مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود و مردم به نظام و انقلاب دلگرم می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی از کاندیداها تأیید صلاحیت شده‌اند و تقریباً در تمام حوزه‌ها رقبایی وجود دارند، از برگزاری رقابت سالم با افزایش مشارکت ابراز امیدواری کرد و گفت: وجه اشتراک غالب سخنرانی‌های مقام معظم رهبری مربوط به انتخابات است که این امر نشان از اهمیت بالای انتخابات دارد؛ مردم منطقه جنوب کرمان یک عهد مثال‌زدنی با انقلاب و رهبری دارند که جای تقدیر دارد.

استاندار کرمان افزود: حادثه تروریستی کرمان یک اتفاق بسیار تلخ بود و دشمن احمقی که در صحنه‌های مختلف در مقابل جبهه مقاومت شکست می‌خورند به زنان و کودکان حمله‌ور می‌شوند، با این حال این خانواده‌ها عزیزان خود را از دست داده‌اند، اما مستحکم پای نظام ایستاده‌اند.

پیشرفت بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی کهنوج / ‏‬ روستای فاقد برق در شهرستان کهنوج وجود ندارد

علی شعبانی، فرماندار کهنوج نیز در این جلسه گفت: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج پیشرفت خوبی داشته است و تمام راه‌های روستایی شهرستان روکش شده و ۲۵ کیلومتر نیز زیرسازی شده است.

وی با بیان اینکه روستای فاقد برق در شهرستان کهنوج وجود ندارد، عنوان کرد: دو نیروگاه بزرگ و ۴۴ حلقه چاه موجب پوشش برق و آب شهرستان شده است، همچنین در شهرستان کهنوج ۷۹ کیلومتر بزرگراه داریم و در ۱۸۸ مدرسه و ۲۱ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.

بحران آب شرب، مدارس فرسوده و سرعت کند بهره‌برداری از معادن از جمله مشکلات منطقه جنوب است

حجت‌الاسلام احمد نجنو، امام جمعه کهنوج هم در جلسه شورای اداری گفت: ما در آستانه حماسه بزرگ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم و اطمینان خاطر داریم که مردم حضور قابل توجهی در انتخابات خواهند داشت؛ مسئولان نیز باید در صحنه‌های مختلف همراه مردم باشند چراکه مردم قوام و دوام دین و جامعه هستند و مسئولان باید به این مردم وفادار با تمام وجود خدمت کنند.

وی افزود: خدمات دولت انقلابی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و رئیس‌جمهور در کورترین نقاط کشور جهت خدمت به مردم حضور پیدا می‌کنند، از این‌رو مسئولان و مدیران کل هم باید در میان مردم حضور پیدا کنند.

امام جمعه کهنوج با اشاره به ظرفیت‌های جنوب کرمان عنوان کرد: بحران آب شرب، مدارس فرسوده و سرعت کند بهره‌برداری از معادن از جمله مشکلات منطقه است که انتظار می‌رود جهت رفع این مشکلات گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه تعدادی از سران طوایف به نمایندگی از هشت شهرستان جنوبی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، همچنین مشکلات منطقه پرداختند.

درخواست حضور پرشور مردم در انتخابات، رسیدگی به جاده محور جازموریان-رودبار جنوب، حل مشکلات کشاورزان در زمینه تأمین سوخت، تأمین آب شرب، حل معضل بیکاری، مساعدت جهت تأمین هزینه برای گازکشی منازل از جمله مسائلی بود که توسط سران طوایف مطرح شد.

کد خبر 722316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.