استراحت به ستاره‌ها یا جنگ برای حفظ صدرنشینی

تیم ملی ایران امشب در آخرین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در حالی به مصاف امارات می‌رود که احتمال دارد سرمربی تیم ملی به چند ستاره تیم استراحت دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا امارات را پیش روی خود دارد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حال حاضر با شش امتیاز در صدر جدول گروه جای دارند و برای قطعی شدن صدرنشینی، یک تساوی هم برای ایران کافی خواهد بود. با این شرایط با توجه به اینکه ایران در صورت دوم شدن در گروه حتی مسیر راحت‌تری در مراحل حذفی دارد، به نظر می‌رسد امیر قلعه نویی به ستاره‌های خود مثل سامان قدوس و مهدی طارمی استراحت دهد تا آن‌ها با آمادگی بیشتری در مراحل حذفی در دسترس باشند.

خط دفاع با یک غایب

مجید حسینی تنها غایب تیم ملی برابر امارات خواهد بود، مدافعی که در بازی قبلی دچار مصدومیت شد و به همین دلیل بازی با امارات را از دست داده است. در غیاب حسینی احتمالاً مانند دیدار نخست خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان دو دفاع وسط ایران خواهند بود. در دو سمت خط دفاع نیز به احتمال فراوان احسان حاج‌صفی و رامین رضائیان به کار گرفته می‌شوند تا به این ترتیب دفاع چهار نفره‌ای که جلوتر از بیرانوند بازی می‌کنند، تکمیل شود.

احتمال بازگشت عزت‌اللهی به ترکیب

خط هافبک تیم ملی ایران در بازی گذشته در غیاب عزت‌اللهی عملکرد خوبی نداشت و برای بازی با امارات به احتمال زیاد عزت اللهی به ترکیب باز خواهد گشت. با این وجود اما احتمال استراحت دادن قلعه نویی به سامان قدوس بسیار بالاست زیرا او در دو بازی قبلی تیم ملی تقریباً به صورت کامل بازی کرده است و شاید نیاز باشد برای آمادگی بیشتر او در مراحل حذفی، در این بازی به او استراحت داده شود تا امید ابراهیمی در کنار عزت اللهی دو هافبک وسط تیم ملی باشند.. علیرضا جهانبخش و مهدی قایدی نیز در دو بازی گذشته تیم ملی به عنوان دو هافبک کناری به کار گرفته شدند، اما برای بازی با امارات احتمال دارد قلعه‌نویی به یکی از آن‌ها استراحت دهد و از بازیکنانی مثل قلی‌زاده، ترابی یا محبی استفاده کند.

شانس بالای کریم برای صدویکمین بازی ملی

ناکامی شهریار مغانلو در گلزنی در دیدار برابر هنگ‌کنگ و مصدومیت خفیف سردار آزمون شانس بازی کریم انصاری‌فرد را بیش از دیگر مهاجمان تیم ملی می‌کند. از طرفی احتمال استراحت دادن به مهدی طارمی هم وجود دارد و اگر این اتفاق رخ دهد، چه بسا تیم ملی فردا با رضا اسدی و کریم انصاری‌فرد در خط حمله بازی را آغاز کند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر امارات به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، رامین رضائیان (صادق محرمی)، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، محمد محبی، علیرضا جهانبخش (علی قلی‌زاده)، رضا اسدی و کریم انصاری‌فرد

کد خبر 722286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.