دستگیری سوداگران مرگ و کشف سلاح جنگی در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات موفقیت‌آمیز توسط مرزبانان سیستان و بلوچستان علیه قاچاقچیان مواد مخدر و سلاح و مهمات جنگی در مناطق مرزی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی استان، سردار رضا شجاعی اظهار کرد: مرزبانان استان سیستان و بلوچستان با کار اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل اخبار واصله از قصد قاچاقچیان مبنی بر ورود یک محموله مواد مخدر و سلاح و مهمات به کشور آگاه شده و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مرزداران غیور ما با پایش‌های دقیق و بررسی تحرکات منطقه موفق شدند، محل تردد قاچاقچیان را شناسایی کرده و بلافاصله برای انسداد اعزام و با اجرای عملیات برنامه‌ریزی شده موجب غافلگیری قاچاقچیان و توقیف و دستگیری آنان شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری دو نفر در این رابطه بیان کرد: مأموران در بازرسی دقیق از منطقه ضمن توقیف یک دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه موتورسیکلت، یک قبضه کلاش، دو تیغه خشاب مربوط، ۲۰ قبضه سلاح شکاری تک‌لول، پنج عدد گلوله نارنجک‌انداز، دو تیغه خشاب مربوطه به همراه ۶۰ تیر جنگی کلاش، موفق شدند مقدار ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی شامل ۵۸ کیلوگرم از نوع شیشه، ۴۲ کیلوگرم از نوع تریاک از سوداگران مرگ در یک عملیات منسجم کشف کنند.

وی با اشاره به یک عملیات جداگانه توسط نیروهای مرزبانی استان خاطرنشان کرد: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه نیز در عملیاتی موفق شدند ضمن دستگیری یک نفر قاچاقچی، توقیف یک دستگاه کامیون، تعداد ۱۴۱ عدد انواع بلبرینگ خودروهای سنگین، تعداد ۸۲۰ عدد قطعه لوازم یدکی و مقدار ۱۰۰ کیلوگرم بدلیجات که به صورت ماهرانه در کابین کشنده جاساز شده بود را کشف کنند.

سردار شجاعی تصریح کرد: مجاهدان مرزبانی، همه تلاش خود در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران اسلامی را به کار گرفته و اجازه نمی‌دهند تا قاچاقچیان و سوداگران مرگ در هیچ نقطه‌ای از سرحدات کشورمان احساس امنیت و آرامش کنند.

وی با اشاره به عزم جدی مرزبانان استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با مخلان امنیت در نوار مرز خاطرنشان کرد: امروز مرزبانان و مرزنشینان استان بیش از همیشه در کنار هم برای حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرق کشور تلاش می‌کنند و با هرگونه اعمال خرابکارانه در نوار مرزی قاطعانه برخورد خواهند کرد.

کد خبر 722256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.