در عالم هستی کاری مهم‌تر از تعلیم‌ و تربیت وجود ندارد

امام جمعه کرمانشاه گفت: در عالم هستی کاری مهم‌تر از تعلیم‌ و تربیت وجود ندارد، چنانکه خداوند متعال این مأموریت را به‌عهده انبیا و اولیا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج حبیب الله غفوری، در دیدار امروز _دوشنبه دوم بهمن_ با رئیس و معاونین دانشگاه فرهنگیان ضمن تصریح اهمیت تعلیم و تربیت، اظهار کرد: در عالم هستی کاری مهم‌تر از تعلیم و تربیت وجود ندارد، چنانکه خداوند متعال این مأموریت را به‌عهده انبیا و اولیا گذاشته است.

وی رسالت دانشگاه فرهنگیان را مهم و خطیر خواند و گفت: اینکه مأموریت و وظیفه مجموعه‌ای، تربیت معلم برای ساختن نسل آینده باشد کاری بزرگ و بسیار بااهمیت است. اگر بخواهید بدانید آینده کشور به چه شکل خواهد بود، باید دانشجویان امروز دانشگاه‌ها را ببینید، تاجر یا صنعتگر اگر اشتباه کند قابل‌جبران است؛ اما کوچک‌ترین خطا در تعلیم و تربیت به‌هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست و به‌مثابه گلوگاه خیبر است، بنابراین باید شبانه‌روز مشغول تلاش بود و نفربه‌نفر و نفس‌به‌نفس دانشجویانی را تربیت کرد که حاصل آن بشود نسلی که سربازان حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشند.

امام جمعه کرمانشاه با مروری بر نقش مهم و اثرگذار استاد در تعلیم و تربیت، اظهار داشت: فضای آموزشی مناسب مهم است؛ اما آنچه که مخاطب را جذب می‌کند، فضای علمی و معنوی استاد است و استاد نقش اول و آخر را در مشتاق‌شدن دانشجویان دارد.

وی با بیان اینکه اگر هر کشوری در معرض تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گرفت از پا درمی‌آمد، عنوان کرد: به‌فضل خدا تحریم‌ها ما را قوی‌تر کرد و بر ما وجب است که این را برای دانشجویان تبیین کنیم. اگر قرار است به قله برسیم، اگر قرار است جمهوری اسلامی ایران به ابرقدرت معنوی منطقه تبدیل شود، اگر است قرار زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، مستضعفین و محرومین عالم زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشوند، باید استقامت داشته باشیم.

کد خبر 722241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.