المپیاد فیلمسازی نوجوانان، فرصتی برای بهره‌گیری از تجارب اساتید بود

دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران گفت: در این دوره از المپیاد بستری ایجاد شد تا نوجوانان در کنار اساتید با تجربه قرار بگیرند و از تجربیات آن‌ها بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وحید ملتجی شامگاه دوشنبه _دوم بهمن_ در آئین اختتامیه هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان اظهار کرد: هفتمین المپیاد فیلمسازی عرصه رقابتی است اما رقابت آن بر اساس رتبه نیست بلکه مهم‌تر از آن جریانی است که در عرصه سینما و هنر کشور شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: این اتفاق مهمی است که بستری ایجاد شد تا نوجوانان در کنار اساتید با تجربه قرار گرفته و از تجربیات اساتید حاضر بهره ببرند.

دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با اشاره به شش گروه منتخب المپیاد تصریح کرد: تلاش کردیم مسیری برای نوجوانان فراهم کنیم که بتوانند آینده‌ساز شوند و در سال آینده نیز پرتوان‌تر جلو بروند.

ملتجی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در هفتمین المپیاد فیلمسازی افزود: امسال ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه المپیاد ارسال شد که تعداد آن دو و نیم برابر سال‌های گذشته بود، همچنین زمان برگزاری المپیاد فیلمسازی را از جشنواره کودک جدا و به‌صورت جداگانه اختتامیه و افتتاحیه را برگزار کردیم تا در شلوغی جشنواره گم نشود؛ در فرایند دیگر از شش نفر اساتیدی که جزو فیلمسازان هستند دعوت کردیم که در کنار گروه‌ها قرار بگیرند و تجربه خود را با نوجوانان به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه نوجوانان شرکت کننده در المپیاد فیلمسازان آینده سینما ایران هستند، گفت: همین تغییرات باعث شد که المپیاد چند پله بالا بیاید و امیدواریم از لحاظ جایگاه و اعتبار نیز هم سطح و در کنار سایر المپیادهای علمی کشور قرار گیرد.

دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با اشاره به همکاری مثال‌زدنی شهرداری اصفهان با این دوره از جشنواره فیلم کودک و المپیاد اظهار کرد: این همکاری باعث شد المپیاد با سال‌های گذشته تفاوت داشته باشد و به شکل دیگری برگزار شود.

ملتجی با اشاره به اینکه در المپیاد سال آینده نوجوانان جلوتر خواهند بود، ادامه داد: تصورم این است که آینده ایران بهتر از الآن خواهد بود چراکه نوجوان امروز بسیار هوشمند است و مهارت بیشتری دارد، قوی‌تر از گذشته عمل می‌کند و مسیر را برای خود باز می‌کند چراکه نوجوانان امروز مسئولان و اثرگذاران آینده هستند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد که هویت گذشته را برای نوجوانان ترسیم کنیم و دست نوجوانان را از یک طرف به هویت خود یعنی ایرانی بودن و دست دیگرشان را برای آینده باز بگذاریم.

دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در پایان خاطرنشان کرد: تمام فیلم‌های ساخته شده در این مدت که توسط نوجوانان انجام شد، از لحاظ محتوا حرفی برای گفتن دارند.

کد خبر 722239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.