پرداخت صد درصدی تسهیلات مصوبه بانک‌های خصوصی در کرمانشاه

مدیر بانک سینا منطقه کرمانشاه و ایلام گفت: طبق مصوبه بانک مرکزی بانک‌های خصوصی می‌توانند ۵۰ درصد از منابع خود را در شهرستان‌ها به تسهیلات اختصاص دهند که در استان کرمانشاه صد در صد تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، آرش طاهرخانی امروز_دوشنبه دوم بهمن_در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در قالب این طرح وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد به مشتریان پرداخت می‌شود؛ مشتریان برای دریافت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد طرح آفتاب باید نسبت به افتتاح یک حساب قرض‌الحسنه با حداقل موجودی ۵۰۰ هزار ریالی اقدام و بر اساس میانگین یک تا ۱۲ ماهه این حساب درخواست وام کنند.

وی با بیان اینکه سقف وام پرداختی به افراد در این طرح سه میلیارد ریال است، ادامه داد: این مبلغ در صورتی پرداخت می‌شود که مانده اصل تسهیلات خُرد اعطایی و کارت اعتباری فرد در بانک سینا از این مبلغ بالاتر نباشد.

مدیر بانک سینا منطقه کرمانشاه گفت: امکان انتقال امتیاز این وام یکی از امتیازات این طرح نسبت به دیگر طرح‌ها است؛ پس از اینکه فرد سپرده‌گذاری کرد و موعد دریافت وام فرا رسید، می‌تواند امتیاز دریافت وام را به پدر، مادر، همسر، فرزندان، خواهر و برادر خود با تکمیل فرم انتقال امتیاز واگذار کند.

وی افزود: کارفرمایان حقیقی نیز می‌توانند امتیاز وام خود را با ارائه مدارک مربوط به سوابق بیمه‌ای که حداقل باید سه ماه باشد و تکمیل فرم انتقال امتیاز وام، به پرسنل زیرمجموعه خود منتقل کنند.

طاهرخانی گفت: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی tarh.sinabank.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در این بانک علاوه بر طرح آفتاب طرح‌های دیگری نیز برای پرداخت تسهیلات وجود دارد، ادامه داد: یکی از این طرح‌ها طرح نرگس و نارون است؛ طرح نرگس برای اشخاص حقیقی و طرح نارون برای اشخاص حقوقی است.

از سال ۱۳۹۹ تا به امروز ۱۷۳۰ فقره وام قرض الحسنه پرداخت شده است

مدیر منطقه بانک سینا کرمانشاه و ایلام گفت: هزار و ۷۳۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه از سال ۱۳۹۹ تا به امروز در استان پرداخت شده است؛ مبلغ این وام‌ها ۲۹۰ میلیارد ریال بود که برای اشتغال زایی و تکمیل یا تجهیز مسکن برای مناطق محروم پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بانک سینا در پایان سال ۱۴۰۱، صد در درصد از منابع را در استان کرمانشاه تسهیلات پرداخت کرده است که در شبکه بانکی بانک‌های خصوصی کشور بی نظیر است؛ این در صورتی است که طبق مصوبه بانک مرکزی بانک‌های خصوص می‌توانند ۵۰ درصد از منابع خود را در شهرستان‌ها به تسهیلات اختصاص دهند که در استان کرمانشاه صد در صد تسهیلات پرداخت شده است.

با استفاده طرح سیمارت شهروندان می‌توانند برای خرید کالا تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند

طاهرخانی گفت: یکی از طرح‌های بانک سینا که از تولید کننده و مصرف کننده حمایت می‌کند طرح سیمارت است؛ در این طرح یک بازارگاه با بیش از ۲۴ هزار کالا وجود دارد و شهروندان برای خرید اقلام مورد نیاز خود می‌توانند تسهیلات را با نرخ بهره ۱۸ درصد دریافت در مدت ۳۶ ماه بازپرداخت داشته باشند.

وی ادامه داد: پس از تأیید مشخصات شخص وام گیرنده شخص در سیمارت کالای مورد نیاز خود را انتخاب می‌کند؛ مزیت این طرح این است که افتتاح حساب و دریافت تسهیلات به صورت غیر حضوری است و تسهیلات پس از تکمیل روند در کمتر از ۱۵ دقیقه پرداخت می‌شود.

مدیر بانک سینا در استان‌های ایلام و کرمانشاه گفت: در این طرح، نهادها و ارگان‌ها با بانک قرارداد منعقد می‌کنند و پس از عقد تفاهم نامه فی مابین کارکنان آنها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

در دوران پاندمی کرونا ۱۵۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال به حافظان سلامت پرداخت شد

طاهرخانی با بیان اینکه در دوران کرونا نیز ۱۵۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال با عنوان طرح کریمانه به حافظان سلامت پرداخت شد، افزود: همچنین در طرح دیگری ۵۲۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به مرزداران استان پرداخت شد.

وی گفت: تعداد تسهیلات پرداختی به آسیب‌دیدگان زلزله سرپل ذهاب را ۱۱۸ فقره به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود و در این طرح از یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکن زلزله زده در سرپل ذهاب تنها ۱۱۸ متقاضی استقبال کردند.

مدیر بانک سینا منطقه کرمانشاه افزود: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۷۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است که از این تعداد ۱۷۸ فقره به مبلغ ۳۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال مربوط به تسهیلات ازدواج، ۱۱۷ فقره تسهیلات فرزند آوری به مبلغ ۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، و ۸۱ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به مددجویان کمیته‌امداد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز هیچ فردی برای تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در صف انتظار نیست و تمامی تسهیلات بدون سخت‌گیری به متقاضیان پرداخت شده است.

طاهرخانی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۴۹ فقره تسهیلات تکلیفی (کمیته‌امداد، بهزیستی، ازدواج و فرزند آوری) به مبلغ یک هزار ۱۶۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال از سال ابتدای سال ۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۱ در استان پرداخت شده است، گفت: در زمینه ساخت ۵۸۴۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن، شامل؛ پروژه ۵۴۰۰ واحدی شهرک دولت‌آباد و ۴۴۰ واحدی بلوار طاقبستان نیز که به بانک سینا سپرده شده است، تعیین تکلیف انجام گرفته و هیچ متقاضی پشت‌نوبتی نداریم، که باعث افتخار بانک سینا است.

کد خبر 722228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.