مشارکت مدنی مهمترین مؤلفه قدرت بین المللی است

فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: مشارکت مدنی مردم مهمترین مؤلفه قدرت کشورمان در عرصه بین الملل محسوب می شود که دشمن آن را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا امروز- دوشنبه ۲ بهمن-در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون به موضوع انتخابات و ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد مشارکت اجتماعی اشاره و اظهار کرد: نفوذ بین المللی و قدرت جهانی ناشی از میزان مشارکت مدنی در فعالیت‌های مهم از جمله انتخابات است.

وی افزود: حضور پر شور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی مصداق بارز قدرت بوده و در عرصه بین الملل ظرفیت بالایی را برای مقابله با زیاده خواهی‌ها و چانه زنی برای رفع مشکلات دارد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون تئوری دشمن برای کاهش میزان مشارکت ملت ایران در انتخابات را ناشی از همین اصل دانست و تصریح کرد: وقتی میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رأی کاهش یابد آنگاه دشمن از موضع قدرت بر ضعف کشور می تازد.

وی ادامه داد: ملت ایران با درک جایگاه بین المللی کشورمان همواره در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات و راهپیمایی حضور پیدا کرده و نقشه دشمن را نقش بر آب کرده‌اند.

محمدی کیا با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش و مخاطبان آنها که دانش آموزان و اولیا هستند، تصریح کرد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از این طریق جمعیت عظیمی از شهرستان را پوشش می‌دهد.

وی بر تشکیل کمیته افزایش مشارکت اجتماعی انتخابات بر محوریت شورای آموزش و پرورش تاکید کرد و اذعان داشت: در این کمیته راهبردها و برنامه ریزی های لازم برای افزایش مشارکت در انتخابات تدوین و ابلاغ و اجرایی شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون تلاش بر افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های مدارس را مهم خواند و یاد آور شد: همین موضوع به رشد مشارکت اجتماعی در آینده و در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.

وی مشارکت اجتماعی را پیوست برنامه‌های فرهنگی و پرورشی اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری زمینه همین مشارکت اجتماعی را فراهم می‌کند که نباید این دسته از کارها متوقف شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به استعداد شناسی و کمک به رشد آن در بین دانش آموزان، اذعان داشت: مسابقات و اقدامات فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و اجتماعی و رقابت‌های علمی به شناسایی و رشد استعدادها کمک می‌کند.

وی یاد آور شد: تمام تمرکز نباید معطوف به حوزه فرهنگی شود بلکه کیفیت بخشی آموزشی و ارتقا دانش و مهارت معلمان بسیار مهم است.

کد خبر 722207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.