دستگیری ۳۹ سارق و مالخر سیم و کابل برق در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح ویژه و ضربتی برخورد با سارقان و مالخران سیم و کابل برق در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در پی سرقت‌های سیم و کابل برق در نقاط مختلف استان که باعث بروز اختلال در شبکه توزیع برق و بروز مشکلاتی برای شهروندان شده بود و نارضایتی‌هایی را در پی داشت، طرح ویژه و ضربتی برخورد با سارقان و مالخران سیم و کابل برق به مدت ۷۲ ساعت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در سراسر استان اصفهان اجرا شد.

وی افزود: در پایان این طرح ۲۱ نفر سارق سیم و کابل برق دستگیر و در تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این افراد مرتکب ۵۱ مورد سرقت شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۱۸ نفر مالخر سیم و کابل‌های برق مسروقه خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد ۲۹۱ متر سیم و کابل برق، یک عدد ترانس برق، قطعات فلزی تابلوهای انتقال برق و انواع جعبه تقسیم مخابراتی کشف شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه ۲۸ نفر از مجموع افراد دستگیر شده سابقه‌دار هستند، اظهار داشت: تمام متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

وی با بیان اینکه مالخران مهمترین عامل در ایجاد انگیزه سارقان برای ارتکاب سرقت هستند، خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی در تمام طرح‌های مقابله با سارقان، شناسایی و دستگیری مالخران را نیز در دستور کار جدی خود قرار می‌دهد چراکه تمام کسانی که در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت می‌کنند به نوعی در جرم سرقت سارقان شریک و مهمترین عامل در ایجاد انگیزه سارقان برای ارتکاب سرقت هستند.

کد خبر 722187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.