ساماندهی روزانه ۸ هزار تن پسماند ساختمانی در شهر شیراز

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت‌های گسترده ساختمانی و همچنین پروژه‌های عمرانی در شهر شیراز گفت: روزانه در حدود هشت هزار تن از نخاله‌های ساختمانی در شیراز جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت اظهار کرد: یکی از اقدامات سازمان مدیریت پسماند جهت مدیریت پسماندهای شهری و جلوگیری از ناهنجاری‌های زیست محیطی، ساماندهی پسماندها یا نخاله‌های ساختمانی ناشی از فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در شهر است که سایت کیان‌آباد واقع در جنوب شهر شیراز پذیرای روزانه ۱۰۰۰ سرویس ماشین آلات حمل پسماند ساختمانی (کمپرسی) است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده ساختمانی و همچنین پروژه‌های عمرانی در شهر شیراز افزود: روزانه در حدود هشت هزار تن از نخاله‌های ساختمانی در شیراز جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به حضور نماینده‌های این سازمان در مناطق یازده‌گانه شهرداری گفت: به افراد مراجعه کننده جهت اخذ پروانه ساختمانی، تجدید بنا یا تعمیرات، پیمانکاران مجاز معرفی می‌شوند که تمام روند تخریب، خاکبرداری و حمل نخاله‌های ساختمانی با نظارت سازمان انجام شده و از تخلفات احتمالی از جمله تخلیه بار در مناطق شهری جلوگیری شود، این پسماندها طی فرآیندهای مربوط به سایت کیان آباد حمل شده و پس از باسکول با در نظر گرفتن اصول فنی و توسط ماشین‌آلات مستقر در محل دفن می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ادامه داد: همچنین با شناسایی خاک‌های سطح شهر ساماندهی لازم جهت استفاده بهینه از خاک‌های نباتی و مخلوط انجام می‌پذیرد. ضمناً گشت‌های ساماندهی پسماندهای عمرانی ساختمانی به طور شبانه‌روزی با نظارت گسترده از تخلفات احتمالی جلوگیری می‌کند.

خوشبخت تصریح کرد: سایت کیان‌آباد شیراز از سال ۱۳۸۴ بهره‌برداری شده است و با توجه به تناژهای ورودی روزانه نهایت تا سه سال آتی گنجایش دفن پسماندهای ساختمانی شیراز را دارد که هم اکنون با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و سایر ارگان‌ها در حال جانمایی سایت جدید برای دفن نخاله‌های ساختمانی هستیم.

کد خبر 722185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.