تشویش اذهان عمومی از مصادیق جرائم فضای مجازی است

نماینده دادستان کرمان گفت: مطالبی در حوزه تحریم یا کاهش مشارکت در انتخابات، انتشار مطالبی که به نفع معاندین باشد، انتشار هر گونه مطلب یا علائم تحریم انتخابات، مطالب کذب، تشویش اذهان عمومی، انتشار مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور از جمله مصادیق جرایم فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، مجید دانشی، امروز _دوشنبه دوم بهمن_ در نشست با اصحاب رسانه استان کرمان با موضوع تشریح جرایم انتخاباتی در فضای مجازی، اظهار کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است و متعاقب آن شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل شده است.

وی افزود: یکی از کمیته‌های ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی مربوط به پیشگیری از جرایم فضای مجازی و رسانه‌ها است و فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی موردرصد قرار می‌گیرند.

قاضی رسیدگی کننده به جرایم انتخاباتی در دادستانی کرمان عنوان کرد: اگر در فضای مجازی یا رسانه‌ها مطلبی منتشر شود که خلاف قانون باشد، آگاهی نداشتن از قانون از سوی فرد مرتکب شونده پذیرفته نیست و حتی بازنشر این محتوای مجرمانه در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی نیز جرم است و مدیران این گروه‌ها باید متوجه این امر بوده و از انتشار و بازنشر محتوای مجرمانه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه جرایم انتخاباتی حوزه رسانه‌ها صرفاً در یک قانون خاص مطرح نشده است بلکه در مجموعه قوانینی که در این ارتباط وجود دارد، احصا شده است، تصریح کرد: انتشار مطالبی که سبب تفرقه، قومی، مذهبی و نژادی شود، مطالبی در حوزه تحریم یا کاهش مشارکت در انتخابات، انتشار مطالبی که به نفع معاندین باشد، انتشار هر گونه مطلب یا علائم تحریم انتخابات، مطالب کذب، تشویش اذهان عمومی، انتشار مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور از جمله مصادیق جرایم فضای مجازی است.

این مقام قضائی اعلام کرد: انتشار محتوای توهین‌آمیز و تخریب کاندیداها، دعوت به تجمعات غیرقانونی، آشوب و اغتشاش، افشای اسناد طبقه‌بندی شده مرتبط با انتخابات، استفاده از تصاویر اشخاص برای تبلیغات انتخاباتی، انتشار محتوای سری، انتشار خلاف واقع در مورد تأیید صلاحیت‌ها، نتایج انتخابات و…، انتشار محتوای تبلیغاتی از سوی کارکنان دولت توسط رسانه‌ها، نشر شایعات، انتشار مطالب خلاف عفت، انتشار علت رد صلاحیت داوطلبان و… از دیگر جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش ایمنا، نشست رسانه‌های استان کرمان با موضوع تخلفات انتخاباتی با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از اصحاب رسانه کرمان در سالن شهید کرم‌وند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

کد خبر 722183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.