امتحانات خرداد دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم نهایی است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امتحانات خرداد دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به‌صورت نهایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، اصغر پارسا اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ تنها سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تأثیر ۵۰ درصدی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هنرجویان هنرستان‌ها اگر بخواهند در هر یک از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر در آزمون سراسری شرکت کنند، در دروسی که نیاز به ایجاد سابقه تحصیلی دارند، باید در آزمون نهایی خرداد همراه با سایر دانش‌آموزان شرکت و سابقه تحصیلی برای خود ایجاد کنند تا بتوانند از تأثیر سوابق تحصیلی خود در نتیجه آزمون سراسری استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره اینکه توجه جدی به امتحانات نوبت اول به عنوان فرصتی برای موفقیت در آزمون‌های نهایی از اولویت‌های مهم است، تصریح کرد: مدیران مدارس نسبت به تجزیه و تحلیل امتحانات نوبت اول اقدام و پس از احصای دروس لازم‌التوجه نسبت به تشکیل کلاس‌های فوق برنامه، تقویتی و جبرانی اقدام کنند.

پارسا با بیان اینکه آموزش حداقل یک مهارت در دوره متوسطه یک ضرورت مهم است که باید انجام شود، بیان کرد: آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماهر ضروری است.

وی افزود: باید در این مسیر از ظرفیت صنایع و کارخانجات در تأسیس هنرستان‌های جوار کارخانه بهره‌برداری کرد و در همین راستا استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت در انتخاب بهترین شیوه بسیار راهبردی است.

کد خبر 722173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.