باید بدانیم چگونه به سمت شهر هوشمند برویم

وزیر کشور گفت: باید بدانیم چگونه به سمت شهر هوشمند برویم و با در نظر گرفتن مشکلات، مزیت‌ها آن را چگونه محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، احمد وحیدی در آئین افتتاح نمایشگاه شهریران با بیان اینکه موضوع شهر و شهرنشینی موضوع امروز ماست اظهار کرد: شهرنشینی به علت پیچیدگی موضوعات و سطح انتظارات و توقعات بالاتر، مدیریت بیشتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: پرداختن به نیازهای شهر در قالب مباحث مدیریت شهری امری بسیار تأثیرگذار و مهم است، چراکه امروزه بیشترین جمعیت در شهرها ساکن هستند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بخشی از مدیریت شهری بر عهده شوراها و شهرداری‌ها است، ادامه داد: فرایند مدیریت شهری فراتر از کاری است که تنها در شوراها و شهرداری‌ها اتفاق می‌افتد.

وحیدی با بیان اینکه ذی‌نفع اصلی در مباحث مدیریت شهری شهروندان هستند، تاکید کرد: مسئله اصلی آن است که مدیریت شهری چگونه می‌تواند بهترین و فوری‌ترین خدمات را به شهروندان ارائه دهد.

وی با بیان مثال‌هایی از منظر مسائل مرتبط در حوزه شهری و مدیریت شهری تصریح کرد: باید دقت کرد در اینگونه موارد هویت‌های تاریخی و اصیل دچار خدشه نشود و اصالت‌ها و هویت‌ها حفظ شوند.

وزیر کشور ادامه داد: با توجه به مسائل فوق باید بدانیم چگونه به سمت شهر هوشمند برویم و با در نظر گرفتن مشکلات و مزیت‌ها آن را چگونه محقق کنیم.

وحیدی با بیان اینکه مسائل شهری مسائل ساده‌ای نیستند و هرکدام پیچگی‌های خاص خود را دارا است، تاکید کرد: شهری که چند هزار تن تولید زباله دارد همین یک مسئله اساسی است که چگونه در ابتدا چند هزار تن تولید زباله دارد، یک مسئله اساسی است که چگونه در ابتدا زباله کمتری تولید کند چگونه آن را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: در قدم اول یک جریان اندیشه‌ورز قوی با اشتراک گذاشتن تجربیات در قالب مدیریت یکپارچه هماهنگ که بتواند این ظرفیت‌ها را در کنار هم فعال نگه دارد، ضرورت دارد.

وزیر کشور اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها از جمله شهرداری‌ها و شرکت‌های خصوصی می‌توانند نشان بدهند در این زمینه چه اقداماتی را می‌توانند انجام دهند تا پاسخگوی بخشی از نیازها باشند.

وحیدی ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه بتواند به خلاقیت‌های جدید یکپارچه سازی مدیریت و کمک به بهبود روش‌های ارائه خدمات و رضایت بیشتر شهروندان بینجامد.

کد خبر 722167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.