نابرابری آسیب‌های ترافیکی جاده‌ای در لندن

تحقیقات نشان می‌دهد در لندن هرچه منطقه محروم‌تر باشد، خطر وارد آمدن آسیب جدی یا کشته شدن افراد در یک تصادف بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لندن متعهد به ایجاد شهری عادلانه‌تر، برابرتر و یکپارچه‌تر است، بر همین مبنا اداره حمل‌ونقل لندن از راه‌اندازی ابزار داشبورد «نابرابری‌های چشم‌انداز صفر» در شهر خبر داد که سطوح نابرابری آسیب‌های ناشی از ترافیک جاده‌ای را در پایتخت بریتانیا نشان می‌دهد و ارتباط محرومیت بیشتر را با تلفات جاده‌ای برجسته می‌کند. نتایج این ابزار بر نیاز به هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری و بهبود میزان محافظت از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه تأکید دارد.

عملکرد داشبورد نابرابری‌های چشم‌انداز صفر

داشبورد نابرابری‌های چشم‌انداز صفر لندن کاربران را قادر می‌سازد تا داده‌های مربوط به رابطه بین سطوح محرومیت و تلفات جاده‌ای را بر اساس سال، ناحیه، شدت تلفات و نحوه سفر فیلتر کنند و عملکرد نقشه‌برداری آن کاوش در مناطق را با توجه به نرخ تلفات آسان‌تر می‌کند. خطر مرگ و جراحات جدی در جاده‌های لندن یک مسئله فوری سلامت عمومی است و این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا مناطق و مسائلی را شناسایی کنند که نیاز فوری به رسیدگی دارند.

نابرابری آسیب‌های ترافیکی جاده‌ای در لندن

اداره حمل‌ونقل لندن از داده‌های این داشبورد برای اطلاع از اولویت‌های سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کند و این داده‌ها را در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌دهد تا برنامه‌های اجرایی محلی خود را توسعه دهند. این اداره همچنین به کمک این داده‌ها به همکاری با شهرها و سهامداران برای تجزیه‌وتحلیل علت نابرابری در آسیب‌های جاده‌ای، کمک به هدف‌گذاری برنامه‌ریزی کاهش خطر جاده‌ای در آینده و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های زیرساختی و انجام اقدامات بیشتر برای کاهش نابرابری‌های خطر جاده‌ای و ایمن‌تر کردن خیابان‌های لندن ادامه خواهد داد تا میزان خطرات جاده را برای گروه‌های مختلف تعیین و برای کاهش این نابرابری‌ها با بخش‌ها، پلیس و سایر سهامداران تعامل کند.

بدون خیابان‌های امن مردم سالم‌ترین و پایدارترین شیوه‌های حمل‌ونقل را انتخاب نمی‌کنند، بنابراین هنوز اقدامات بسیاری برای ریشه‌کن کردن مرگ‌ومیرها و صدمات جدی جاده‌ای وجود دارد.

نابرابری آسیب‌های ترافیکی جاده‌ای در لندن

نابرابری در خطرات جاده‌ای لندن

گزارش داشبورد نابرابری‌های چشم‌انداز صفر لندن نشان می‌دهد که در این شهر هرچه منطقه محروم‌تر باشد، خطر آسیب جدی یا کشته شدن افراد در اثر برخورد با ترافیک جاده‌ای آن منطقه بیشتر می‌شود و در اصل جوامع فقیرتر هنگام استفاده از جاده‌ها با خطرات بسیار بیشتری روبه‌رو هستند.

مقابله با نابرابری‌های حمل‌ونقل در لندن

جوامع و مبارزان امروز در سراسر لندن ابزار جدید قدرتمندی دارند تا به آن‌ها کمک کند با خطرات جاده مقابله و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را ایمن‌تر کنند. داشبورد جدید نابرابری‌های حمل‌ونقل به مردم کمک می‌کند تا مکان‌هایی را که در آن خطر بالاتر است مشخص و از اعضای شورای محلی و منطقه خود درخواست اقدام کنند. استراتژی کاهش خطرات جاده‌ای لندن نحوه مقابله با این نابرابری فاحش را مشخص می‌کند و داشبورد جدید شهر این امکان را فراهم می‌آورد که لندن جمع‌آوری داده‌های ضروری مورد نیاز برای پیگیری پیشرفت در این زمینه کمک خواهد کرد.

اداره حمل‌ونقل لندن به هدف چشم‌انداز صفر خود برای حذف مرگ‌ومیر و آسیب‌های جدی در جاده‌ها و شبکه‌های حمل‌ونقل لندن تا سال ۲۰۴۱ متعهد است و این داشبورد یکی از تعهدات آن در گزارش پیشرفت این برنامه عملی محسوب می‌شود که اهمیت حیاتی بهبود دسترسی به جاده‌های ایمن را به‌ویژه برای ساکنان مناطق محروم نشان می‌دهد.

کد خبر 722111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.