مرحوم حسنی، نماد امنیت، پایداری و استقامت آذربایجان بود

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مرحوم حسنی، نماد امنیت، پایداری و استقامت آذربایجان بود و به‌صراحت می‌توان گفت که امنیت امروز منطقه را مدیون رشادت‌ها و شهامت‌های این بزرگوار و هم‌رزمانش هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نقی کریمی امروز _دوشنبه دوم بهمن_ در مراسم گرامیداشت حماسه دوم بهمن و روز فرهنگی ارومیه که در بیت مرحوم شیخ‌غلامرضا حسنی برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم حسنی یک مجاهد بزرگ بود که با رشادت‌ها و اجتهاد خود توانست آذربایجان را در آن دوران سخت انقلاب و جنگ تحمیلی از دست دشمنان اسلام و انقلاب نجات دهد.

وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم شخصیت واقعی و مجاهدت‌های ایشان را به نسل‌های امروزی انتقال دهیم، افزود: یکی از بزرگ‌ترین کم‌کاری‌های ما این بوده است که نتوانسته‌ایم آنگونه که باید شخصیت واقعی و مجاهدت‌های این بزرگوار را به نسل‌های امروزی انتقال دهیم و شاید بتوان گفت که فقط ۱۰ درصد این کار را انجام داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: خصوصیات شخصیتی مرحوم حسنی توصیف‌نشدنی و خاص بود و این خصوصیات، اجتهاد، شهامت و شجاعت آن بزرگوار بود که باید به نسل‌های آینده انتقال داده شود و امیدوارم جوانان و نسل‌های بعدی کم‌کاری‌های ما را جبران کنند.

کریمی با تاکید بر این که پیام تاریخی ایشان باید همیشه زنده بماند، تصریح کرد: مرحوم حسنی نماد امنیت، پایداری و استقامت آذربایجان بود و به‌صراحت می‌توان گفت که امنیت امروز منطقه را مدیون رشادت‌ها و شهامت‌های آن بزرگوار و هم‌رزمانش هستیم.

کریمی در ادامه با بیان اینکه ایشان یک چهره شاخص و صادق بود که متأسفانه به شخصیت والای او پرداخته نشده است و چهره‌های ماندگار را نمی‌توان تخریب و خدشه‌دار کرد.

حسنی (ره) جزو شخصیت‌های ماندگار انقلاب است

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: به‌صراحت می‌توان گفت که مرحوم شیخ‌غلامرضا حسنی، رهبر انقلاب مسلحانه آذربایجان بود.

وی با بیان اینکه مرحوم حسنی از انقلابیون دوران شاهنشاهی و نه فقط زمان پیروزی انقلاب اسلامی بود، افزود: خدماتی که ایشان در دوران انقلاب و قبل از انقلاب برای مردم آذربایجان و منطقه انجام دادند، بی‌نظیر و مثال‌زدنی است و اگر نبود آن رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها معلوم نبود که چه بر سر آذربایجان و مردم انقلابی و با شهامت منطقه می‌آمد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: کوچک‌ترین وظیفه ما حفظ نام و یاد شخصیت مجاهد بزرگ آذربایجان و انقلاب اسلامی مرحوم حسنی است و همه ما باید در این راه تلاش کنیم.

خلیل‌پور با بیان اینکه حسنی جزو شخصیت‌های ماندگار انقلاب است، تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب همیشه به دنبال ترور شخصیتی و فیزیکی او بودند که همیشه با شکست روبه‌رو شدند.

خلیل‌پور ادامه داد: وجود مرحوم حسنی برای انقلاب به‌قدری مفید و نتیجه‌بخش بود که دشمن برای از میان برداشتن وی سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده بود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه ایشان یکی از شخصیت‌های رک‌گو و نترس انقلاب بود، گفت: مرحوم حسنی، رک‌گو، نترس و شجاع بود و در بحث انقلاب اسلامی با هیچ‌کس تعارف نداشت.

خلیل‌پور خاطرنشان کرد: رشادت و مجاهدت‌های مرحوم حسنی نه‌تنها از مبارزات سرداران نامی همچون رئیس‌علی دلواری، میرزا کوچک‌خان جنگلی، ستارخان و دیگر بزرگان کم نبوده است، بلکه بیشتر  هم بوده است.

کد خبر 722097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.