نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز جداره‌سازی سنتی می‌شود

طرح جداره‌سازی بازار تاریخی تبریز با حضور شهردار منطقه هشت تبریز، رئیس پایگاه جهانی بازار و هیات امناء بازار تبریز و کارشناسان عمرانی و مرمتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، نشست جداره‌سازی بازار تاریخی تبریز صبح امروز _دوشنبه دوم بهمن_ با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار و بلوار جمهوری و در راستای جداره سازی اصولی این بازار برگزار و طرح‌های مصوب جداره سازی بازار، بررسی و هماهنگی‌های لازم در خصوص آغاز جداره سازی بازار اتخاذ شد.

حسین منیری‌فر، شهردار منطقه هشت تبریز در این جلسه از همکاری شهرداری این منطقه و اداره کل میراث فرهنگی استان، برای جداره سازی سنتی بازار تاریخی تبریز و بلوار جمهوری خبر داد و گفت: وضع کنونی جداره‌های بیرونی بازار، بلوار جمهوری، دارایی و راسته کوچه، در شأن بافت تاریخی شهر نبوده و مصمم هستیم تا جداره سازی سنتی بلوار جمهوری را حدفاصل تقاطع دارایی تا میدان نماز به طول ۸۰۰ متر را طی ماه‌های آینده اجرایی کنیم که در این راستا قرارداد طراحی جداره‌ها با شرکت مشاور منعقد شده و جلساتی در راستای نحوه اجرایی سازی جداره سازی محدوده بازار با مسئولان میراث فرهنگی برگزار شده است.

وی افزود: نمای ظاهری بازار بسیار نامناسب بوده و هویت تاریخی این مجموعه عظیم را خدشه دار کرده است

شهردار منطقه هشت تبریز ادامه داد: در جداره‌های بازار حد فاصل دارایی تا میدان نماز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه پشت این جداره‌ها بزرگترین بازار آجری مسقف جهان واقع شده ست یافت نمی‌شو بر همین اساس در نظر داریم عملیات جداره سازی سنتی نمای بیرونی بازار را حدفاصل تقاطع دارایی تا میدان نماز طی هفته‌های آتی اجرایی کنیم.

در این جلسه مقرر شد مشاور طرح جداره‌سازی بلوار جمهوری اسلامی، طی روزهای آینده طرح نهایی نماسازی پروژه را برای اجرا تحویل شهرداری منطقه هشت دهد تا پروژه وارد فاز اجرایی شود.

کد خبر 722085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.