اجرای طرح ملی نذر خدمت در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای طرح نذر خدمت در روستاهای استان خبر داد و گفت: این طرح تاکنون در هفت روستای استان انجام شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه‌وبویر احمد، کاظم فلاحی‌دوست، امروز _دوشنبه دوم بهمن_ اظهار کرد: طرح ملی «نذر خدمت» با برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تاکنون در هفت روستای استان برگزار و امروز نیز در روستای «آب کری» در بخش سوق شهرستان کهگیلویه اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی «نذر خدمت» در مناطق محروم استان افزود: این طرح با هدف ارائه خدمات سلامت محور، آموزش و توانمندسازی، محرومیت‌زدایی، زیست‌محیطی و آب‌رسانی برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واژه «خدمت» در این طرح مخفف «خادمان داوطلب مردمی برای توانمندسازی» است، گفت: برگزاری کاروان سلامت شامل ویزیت و داروی رایگان توسط پزشکان داوطلب، تهیه و توزیع سبدهای غذایی و معیشتی، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع لوازم‌التحریر، لباس، کفش بین نیازمندان و اقشار کمتر برخوردار، تهیه لوله و اتصالات، تانکر و ساخت حوضچه در روستاها و نقاط شهری مواجه با تنش‌ها و بحران‌های کم‌آبی و بی‌آبی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی در مناطق جامعه هدف با مشارکت خیرین از جمله اقدامات مهم در این طرح است.‌

خیرین در کارهای عام‌المنفعه مشارکت داشته باشند

سیدجواد موسوی امجد، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور در این برنامه، ضمن تجلیل و تشکر از زحمات و مشارکت پرسنل و داوطلبان در کارهای عام‌المنفعه، آنان را یاران وفادار جمعیت هلال‌احمر نامید و گفت: داوطلبان و اعضای جمعیت هلال‌احمر همیشه در زمان حوادث و بلایا بدون هیچ چشم‌داشتی به یاری هم‌نوعان خود می‌شتابند.

وی انجام کار داوطلبی و کمک به افراد نیازمند و گرفتار توسط داوطلبان را نشئت گرفته از دین مبین اسلام دانست و خیرین را به مشارکت در کارهای عام‌المنفعه تشویق کرد.

سیدمحمود رزمجو، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه این آئین گفت: در قالب این طرح، کاروان نذر خدمت هلال‌احمر شهرستان کهگیلویه با ظرفیت داوطلبی و با حضور پزشک، پرستار و کارشناسان بهداشت محیط و روانشناسی به روستای» آب کری» در بخش سوق شهرستان کهگیلویه اعزام و به ۴۰ نفر خدمات پزشکی و پیراپزشکی رایگان ارائه شد و داروهای بیماران نیز به‌صورت رایگان تحویل آنان داده شد.

وی افزود: در این برنامه با همت خیرین ۴۰ سبد غذایی و بهداشتی، ۱۰ بسته لوازم‌التحریر در بین اهالی روستا توزیع و خدماتی از جمله تعمیرات سیستم‌های برقی و لوله‌کشی منازل، خدمات کفاشی و خیاطی نیز به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 722084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.