کالاهای ایرانی طرف قرارداد با شرکت‌های خارجی معاف از مالیات شد

طبق مصوبه مجلس، کالاها و خدمات شرکت‌های ایرانی که نیاز شرکت‌های پیمانکاری خارجی را تامین می‌کند، از پرداخت مالیات و عوارض معاف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز _دوشنبه دوم بهمن_ و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، بند (پ) تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه «آن بخش از کالاها و خدمات شرکت‌های ایرانی طرف قرارداد با شرکت‌های خارجی که کالا و خدمات مورد نیاز شرکت‌های پیمانکاری خارجی را در طرح‌های مورد تعهد طرف خارجی، تأمین می‌نمایند با تأیید شورای اقتصاد، مشمول تبصره (۳) ماده (۱۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ می‌باشند.

در ماده ۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم آمده است، موارد زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهاده‌های آن‌ها مسترد می‌شود:

تبصره ۳- خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی یا شعب شرکت‌های خارجی مقیم ایران) ارائه می‌شود و محل مصرف خدمات و یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور شود، صادرات محسوب می‌گردد.»

کد خبر 722063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.