احیای بافت فرسوده تهران نیازمند حمایت‌ قانونی است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در مسئله بافت فرسوده نیاز است که شهروندان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشویقی شهرداری برای احیای بنای خود اقدام کنند، البته در این میان نیاز به حمایت قانونی نیز داریم.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه افتتاح نمایشگاه مدیریت شهری «شهریران» با بیان اینکه شهرداری‌ها باید بیشتر با هم ارتباط داشته باشند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه در بعضی موارد به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند، در حالی که می‌توانند یک ساختار واحد و نظام منسجم داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از تجربیات دیگر شهرداری‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت افزود: نمایشگاه‌ها می‌توانند کمک بسیاری در این حوزه داشته باشند و به انتقال تجربیات کمک کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی تهران ظرف یک سال گذشته خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی تهران از حیث آموزش، توسعه و تجهیزات عملکرد قابل قبولی ارائه داده است.

ملکی با اشاره به حادثه پلاسکو و وجود بافت‌های فرسوده در سطح کلان‌شهر تهران تصریح کرد: تصور می‌کنم پس از حادثه پلاسکو نگاه ویژه‌تری نسبت به مسائل مشابه شکل گرفته است، البته نباید توقع داشت با تجهیزات موجود، میزان بافت‌های فرسوده و معابر باریک بتوانیم همه مشکلات و چالش‌ها را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه تهران به نسبت دیگر کلان‌شهرها از لحاظ تجهیزات شرایط بهتری وجود دارد، ادامه داد: البته حرکت در مسیر پیشرفت باید ادامه داشته باشد، چراکه متکی بودن به شرایط موجود و غافل شدن از رصد وضعیت به معنای حرکت به سمت نابودی است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه برای مقابله با حادثه نیازمند همکاری شهروندان هستیم، تصریح کرد: به عنوان مثال در مسئله بافت فرسوده نیاز است که شهروندان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشویقی شهرداری برای احیای بنای خود اقدام کنند، البته در این میان نیاز به حمایت قانونی نیز داریم تا برای حفاظت از سلامت شهروندان اگر فردی همکاری لازم را ندارد، اقدامات قانونی صورت گیرد.

ملکی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته مکاتباتی با دستگاه قضا صورت گرفت تا در موارد خاص از آتش‌نشانی حمایت شود، گفت: همین امر موجب شد تا از تخریب تعداد زیادی از واحدهای فرسوده و قدیمی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تأمین تجهیزات از سوی سازمان آتش‌نشانی با اولویت خرید تولیدات داخلی است، افزود: با توجه به حساسیت کار آتش‌نشانی در صورتی که تولیدات داخلی به میزان استانداردی از کیفیت و ایمنی نرسد در راستای حمایت از جان کارکنان و شهروندان مجبور به استفاده از تجهیزات وارداتی خواهیم بود.

کد خبر 722053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.