آشنایی با انواع مدل های مبلمان

مبلمان را می‌توان یکی از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون منازل در نظر گرفت که معمولا سبک‌های مختلفی مثل کلاسیک، نئو کلاسیک، استیل و راحتی برای طراحی آن به‌کار می‌رود که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند.

یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون در خانه‌ها استفاده از مبل است که انتخاب مدل آن می‌تواند سبک و سیاق طراحی داخلی منزل شما را نشان دهد ازاین‌رو لازم است که انواع مبلمان را به‌خوبی بشناسید.

ازآنجایی‌که مدل‌های متنوعی از مبل در بازار به چشم می‌خورد امکان دارد خیلی از خریداران برای انتخاب محصول مورد نظرشان کمی دچار سردرگمی شوند و حساسیت بیشتری به خرج دهند که در ادامه برای آشنایی شما می‌خواهیم انواع مدل‌ها را معرفی کنیم.

مبل استیل یا سلطنتی

در میان مدل‌های مختلف مبل که در بازار قابل مشاهده است امکان دارد سبک استیل یا سلطنتی با منبت‌کاری‌های ظریف و داشتن تاج بلند بیشتر مواقع نظر شما را جلب کند.

مبلمان استیل از گذشته تاکنون محبوبیت زیادی در بین خریداران دارد که باید گفت استفاده از پارچه‌های مرغوب و باکیفیت برای ساخت آن‌ها یکی از مهم‌ترین مشخصات این محصول به‌شمار می‌رود.

برای اینکه منبت‌کاری با ظرافت و زیبایی بیشتری روی قسمت تاج و دسته این مدل انجام شود به‌طور معمول چوب‌هایی مثل راش و گردو که مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند کاربرد بیشتری دارند.

مبل کلاسیک

می‌توان این‌طور گفت که طراحی ظاهری مبل کلاسیک با الهام‌گرفتن از سبک استیل انجام شده اما تفاوتی که بین آن‌ها دیده می‌شود مربوط به ظریف‌کاری و ایجاد راحتی بیشتر در سبک کلاسیک است.

به همین خاطر وقتی درباره مبل‌های کلاسیک صحبت می‌کنیم بیشتر منظورمان به سمت مدلی است که از حالت سلطنتی فاصله می‌گیرد و ترکیبی از مدرنیته را برای طراحی آن به‌کار می‌برند.

استفاده از پارچه‌هایی با طرح‌های ساده‌تر، دسته‌ها و تاجی که منبت‌کاری زیادی ندارد به‌عنوان ویژگی‌های اصلی مبلمان کلاسیک شناخته می‌شود که محبوبیت این محصول را در بین خریداران افزایش می‌دهد.

مبل نئوکلاسیک

شاید در هنگام خرید مبل با اسم‌های متفاوتی روبه‌رو شوید که به‌نظر شما تفاوت خیلی زیادی با هم نداشته باشند اما بهتر است به این نکته توجه کنید که طراحان ویژگی‌های مشخصی را برای هر سبک در نظر می‌گیرند که تا حدودی باعث ایجاد تمایز بین آن‌ها می‌شود.

وقتی می‌خواهید برای خانه خود یک مبلمان شیک و جذاب را خریداری کنید بهتر است به تمام جزئیات توجه کنید تا مطمئن شوید که انتخاب درست و هوشمندانه‌ای داشته‌اید.

با این حساب برای شناخت مبل نئوکلاسیک توجه به مشخصاتی مانند ظاهر ساده، عدم‌استفاده از منبت‌کاری و به‌کارگیری پارچه‌های مرغوبی که معمولا طرح خاصی ندارند، مهم است.

تلفیقی از سنت و مدرنیته که در طراحی مبل‌های نئوکلاسیک به‌کار رفته به خریداران اجازه می‌دهد تا در طراحی دکوراسیون خود ترکیب زیبایی را ایجاد کنند تا محیطی جذاب در سالن پذیرایی داشته باشند.

مبل راحتی

با گذشت زمان و تغییر سبک زندگی افراد که بیشتر به سمت استفاده از خانه‌های آپارتمانی رفته، مبل‌های راحتی بیشتر از هر موقع دیگری شهرت و محبوبیت زیادی بین خریداران پیدا کرده‌اند.

اگر به اسم این محصول توجه کنید، متوجه می‌شوید که راحت‌بودن افراد در موقع نشستن روی مبل مشخصه اصلی است که برای طراحی این مدل در نظر گرفته می‌شود.

مبلمان راحتی از حالت رسمی فاصله گرفته و به همین دلیل ارتفاع کم‌تری دارد، دسته‌ها پهن‌تر بوده و تنوع رنگی که برای پارچه استفاده می‌شود هم بالا است تا دست شما برای انتخاب باز باشد.

مبل‌های راحتی با شکل و شمایل مختلفی تولید می‌شوند که یکی از مدل‌های پرطرفدار و مناسب برای خانه‌های کوچک و آپارتمانی، مبل ال نام دارد که در کنج دیوار قرار می‌گیرد.

آشنایی با انواع مدل های مبلمان

نکات مهم برای انتخاب بهترین مبلمان

استفاده از یک دست مبل جذاب و شیک بدون شک بخش اصلی از دکوراسیون منزل شما را تشکیل می‌دهد که به همین خاطر باید دقت زیادی برای انتخاب بهترین مدل داشته باشید.

برخی از افراد امکان دارد طبق عادت و سلیقه، خیلی سریع مبل‌های خانه را عوض کنند اما کسانی هم هستند که به‌دلیل بودجه محدود ترجیح می‌دهند با انتخاب یک مدل مناسب و باکیفیت تا مدت‌های بیشتری از این وسایل استفاده کنند.

از همین رو شما لازم است که خیلی دقیق روی نکات مهم برای خرید مبل تمرکز کنید تا مطمئن باشید که منزل شما با استفاده از محصولی که انتخاب می‌کنید بهترین و زیباترین ظاهر را پیدا می‌کند.

سبک مبل خود را مشخص کنید

تصمیم‌گیری فقط براساس مد یا انتخاب سریع ممکن است شما را به‌سرعت از چیزی که می‌خرید خسته کند و با توجه به اینکه قیمت مبل هم چیز کمی نیست، مجبور می‌شوید که تا مدت زیادی آن‌ها را تحمل کنید.

اگر خانه‌ای مدرن دارید، باید مبلی انتخاب کنید که دارای خطوط ظریف و طرح‌های ساده باشد برای کسانی که منزل خود را به‌شکل سنتی طراحی می‌کنند خریدن مدلی با جزئیات بیشتر و به سبک کلاسیک گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد.

اندازه فضایی که مبل را قرار می دهید

مساحت خانه شما چقدر است؟ جواب این سوال می‌تواند انتخاب‌های شما را تا حد زیادی محدود کند تا در نهایت ببینید که منزل شما با مدلی زیبا و شیک طراحی می‌شود.

خانه‌های کوچک و جمع‌وجور به‌جای اینکه از مبلمان سلطنتی استفاده کنند برای اینکه بیشترین صرفه‌جویی را در فضای خود داشته باشند باید به‌دنبال مدل‌های راحتی و ال باشند که محیط را بازتر می‌کند.

البته خانه‌های مجلل و باشکوه شما نیازمند استفاده از مبلی با اندازه بزرگ‌تر هستند که بهترین کارایی را به فضا ببخشد و دکوراسیون را جذاب‌تر کند، به همین خاطر مدل‌های سلطنتی گزینه بهتری برای منازل بزرگ است.

کیفیت مواد اولیه مبل

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که پول خود را برای خرید محصولی خرج کنند که مدت‌زمان بیشتری دوام داشته باشد و باعث هدررفتن پول آن‌ها نشود، ازاین‌رو توجه به کیفیت مواد اولیه هم مهم و ضروری است.

چوب، چرم و پارچه مهم‌ترین موادی هستند که برای تولید مبلمان به‌کار می‌روند و زمانی که شما درحال انتخاب یک مدل خاص هستید باید به‌خوبی درجه کیفی مواد اولیه را بررسی کنید.

در کنار تمام این موارد بهتر است به بودجه مورد نظرتان و خدماتی که ازطرف فروشگاه‌ها برای ضمانت کالا ارائه می‌شود هم توجه کنید تا در آخر بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

آشنایی با انواع مدل های مبلمان

جمع‌بندی

انواع مبلمان در سبک‌هایی مثل کلاسیک، سلطنتی، نئوکلاسیک و راحتی در بازار موجود هستند که هرکدام از این مدل‌ها مشخصات و ویژگی‌های خاصی دارند و شما می‌توانید براساس سبک دکوراسیون خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

وقتی که سعی می‌کنید تا فهرستی از معیارهای مهم برای خرید مبل را تهیه کنید، توجه به ابعاد خانه، نوع سبکی که در نظر دارید، جنس مواد و برخی موارد دیگر اهمیت دارد. اگر دوست دارید تا بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است سری به وب‌سایت ایبلو بزنید.

کد خبر 722046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 0
    عکس بزار
  • AF ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام