انتخاب ارومیه به عنوان دبیرخانه دائمی و مرکزی ورزش کارکنان شهرداری‌های کشور

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: شهرداری‌ ارومیه به عنوان دبیرخانه مرکزی و دائمی المپیاد ورزشی شهید باکری انتخاب شد و این بدان معنا است که این شهرداری سیاست‌گذار و برنامه‌ریز اصلی فعالیت‌های ورزشی کل شهرداری‌های کشور در حوزه کارکنان است.

محمد نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به مقوله ورزش و توجه به این موضوع مهم اظهار کرد: متولی ورزش اداره کل ورزش و جوانان است اما شهرداری‌ها نیز در راستای ورزش همگانی، محلات و کارکنان وظایفی دارند و در این راستا در وزارت کشور شورای سیاست‌گذاری ورزش شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل و جام پرچم به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به المپیاد ورزشی شهید باکری که برای کارکنان شهرداری‌های کشور پیش‌بینی و از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است، افزود: از موفقیت‌های شهرداری ارومیه در بحث ورزش کارکنان شهرداری‌ها این است که به عنوان دبیرخانه مرکزی و دائمی انتخاب شد و این بدان معنا است که شهرداری ارومیه سیاست‌گذار و برنامه‌ریز اصلی فعالیت‌های ورزشی کل شهرداری‌های کشور است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، استعدادیابی در حوزه‌های مختلف ورزشی و هنری را جزو اولویت‌های این سازمان ارزیابی کرد و گفت: حین اجرای جام پرچم کمیته استعدادیابی تشکیل و نسبت به کشف استعدادهای ورزشی اقدام می‌شود و در حوزه هنری نیز معاونت فرهنگی توجه ویژه‌ای به این حوزه دارد.

نقی‌پور برگزاری کارگاه‌های مختلف در حوزه فرهنگ شهروندی را نیز از وظایف این سازمان توصیف کرد و افزود: آگاهی دادن در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و مسائل مربوط به شهر به شهروندان را جزو وظایف خود می‌دانیم و معتقدیم که فرهنگ‌سازی باید از رده‌های سنی پایین انجام شود تا به بزرگسالان برسد و این موارد را در قالب بازی طراحی و به کودکان آموزش می‌دهیم.

وی تأکید کرد: معرفی حوزه گردشگری، آشنایی با آداب‌وسنن ، همچنین غذاهای سنتی برای کودکان و نوجوانان را در قالب بازی‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و برگزاری کلاس در حوزه‌های مربوط به مدیریت پسماند و مباحث تفکیک، آتش‌نشانی و طرح دوام از جمله اقدامات این سازمان طی دو سال گذشته بوده است‌.

کد خبر 721992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.