ایران - امارات / جنگ صدرنشینی در الریان

تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌​های آسیا به مصاف امارات می​‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور سوم گروه C جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ایران و امارات فردا _سه‌شنبه سوم بهمن_ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر الریان به مصاف یکدیگر می‌روند.

دور سوم گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

دیدار تیم‌های ایران و امارات

زمان: سه‌شنبه، سوم بهمن، ساعت ۱۸:۳۰

داور: تانتاشف ایلگیز (ازبکستان)

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (الریان، قطر)

پخش زنده: شبکه سه

جنگ صدرنشینی در اجوکیشن سیتی

تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله گروهی در حالی به مصاف امارات می‌رود که در دو بازی اخیر با دو پیروزی برابر فلسطین و هنگ‌کنگ صعود خود را قطعی کرده است، اما قطعی شدن صدرنشینی در پایان مرحله گروهی بستگی به نتیجه دیدار با امارات دارد. ایران که با شش امتیاز در صدر گروه C جای گرفته است ، تنها به یک تساوی برابر امارات احتیاج دارد تا صعود خود به عنوان تیم نخست را قطعی کند.

ایران در حالی که جام را با برد چهار بر یک برابر فلسطین خوب آغاز کرده بود، اما در بازی دوم برابر هنگ‌کنگ هرچند موفق به شکست این تیم آن هم با یک گل شد، اما در کل نمایش پراشتباه تیم امیر قلعه‌نویی موجب شد کمی انتقادها از تیم ملی بالا بگیرد، آن هم در حالی که راه طولانی تا پایان جام باقی مانده است.

ایران با تساوی یا پیروزی برابر امارات به عنوان تیم نخست صعود می‌کند و به احتمال فراوان در دور یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم دوم گروه B که ممکن است سوریه یا ازبکستان باشد، می‌رود. با این حال شاید شکست برابر امارات و صعود به عنوان تیم دوم مسیر بهتری را در مراحل حذفی برای ایران رقم بزند. شاگردان امیر قلعه‌نویی اگر به عنوان تیم نخست صعود کنند به احتمال فراوان در مرحله یک چهارم نهایی ژاپن را پیش روی خود خواهند داشت، اما اگر صعود ایران به عنوان تیم دوم رقم بخورد، به احتمال فراوان تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی و عراق در مرحله یک چهارم نهایی منتظر ایران خواهند بود.

امارات و جایگاهی که ترجیح می‌دهد حفظ کند

تیم ملی امارات در دور نخست مرحله گروهی موفق به شکست هنگ‌کنگ شد، اما در بازی دوم به نوعی شانس آورد که با یک یار کمتر برابر فلسطینی که بازی بسیار بهتری ارائه می‌داد به تساوی رسید تا با چهار امتیاز و تفاضل گل خوب رتبه دوم گروه را حفظ کند.

امارات حتی در صورت شکست برابر ایران تنها در صورتی تیم سوم گروه می‌شود که فلسطین با تفاضل گل کافی موفق به شکست هنگ‌کنگ شود و به این ترتیب به نظر می‌رسد، امارات همین جایگاه دومی را با توجه به مسیر بهتری که در ادامه برای تیم دوم این گروه وجود دارد، حفظ کند.

تیم ملی امارات در حالی به مصاف ایران می‌رود که خلیفه الحمدی، مدافع ثابت خود را به دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارد و سلطان عادل، مهاجم دو گله این تیم نیز به دلیل مصدومیت بازی با ایران را از دست داده است. در سوی دیگر نیز به نظر می‌رسد از بین بازیکنان ایران مجید حسینی و مهدی ترابی به دلیل مصدومیت به دیدار با امارات نرسند.

ترکیب احتمالی:

ایران: علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

امارات: خالد عیسی، خالد ابراهیم، خالد الهاشمی، بدر عبدالعزیز، عبدالله ادریس، ماجد راشد، عبدالله رمضان، علی صالح، کایو کاندو، فابیو لیما و علی مبخوت

کد خبر 721989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.