عربستان با خیال راحت به مرحله حذفی صعود کرد

در روز پایانی بازی‌های دوم مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا تیم ملی فوتبال عربستان با پیروزی مقابل قرقیزستان راهی دور حذفی شد و تساوی تایلند و عمان تکلیف صعود آن‌ها را به بازی سوم کشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازی‌های هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز _یک‌شنبه یکم بهمن_ با انجام دو دیدار در گروه ششم پیگیری شد و سرانجام با برتری تیم ملی فوتبال عربستان مقابل قرقیزستان و تساوی بدون‌گل تایلند و عمان به پایان رسید تا تکلیف اولین صعودکننده از این گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود اما صعود دو تیم دیگر به‌عنوان تیم‌های دوم و یکی از بهترین تیم‌های سوم به بازی پایانی کشیده شد.

تایلند صفر - عمان صفر

تیم‌های ملی فوتبال عمان و تایلند از ساعت ۱۸:۰۰ امروز _یک‌شنبه یکم بهمن_ در چارچوب دومین بازی مرحله گروهی (گروه ششم) در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه به‌مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار کسل‌کننده در نهایت با تساوی بدون‌گل دو تیم خاتمه یافت.

موعود بنیادی‌فر قاضی بازی امروز تایلند و عمان بود و این داور کشورمان را در این بازی، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به‌عنوان کمک داوران اول و دوم همراهی کردند و علیرضا فغانی هم در این دیدار داور چهارم بود.

تیم ملی فوتبال عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ در اولین دیدار مقابل عربستان دو بر یک شکست خورده و با ۹ امتیاز قعرنشین بود اما تایلند در اولین بازی خود قرقیزستان را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و با توجه به تفاضل بهتر نسبت به عربستان صدرنشین بود.

برانکو ایوانکوویچ که هدایت عمان را برعهده دارد برای آنکه شانس صعود تیم خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی حفظ کند به سه امتیاز این دیدار نیاز داشت و در سوی دیگر هم تیم تایلند در صورت کسب هر سه امتیاز این مسابقه صعودش به یک هشتم نهایی قطعی می‌شد اما هر دوی این اتفاقات باهم رخ نداد تا کار به بازی پایانی و نتیجه دیدار عربستان و قرقیزستان بکشد.

قرقیزستان صفر - عربستان‌سعودی ۲

تیم‌های ملی فوتبال قرقیزستان و عربستان‌سعودی امشب _یک‌شنبه یکم بهمن_ در چارچوب دومین بازی مرحله گروهی (گروه ششم) رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۲۱:۰۰ در ورزشگاه احمد بن‌علی شهر الریان بایکدیگر دیدار کردند و عربستان با کسب پیروزی در این بازی شش‌امتیازی شد تا نخستین صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی از گروه ششم لقب بگیرد.

تیم ملی فوتبال قرقیزستان در این مسابقه خیلی زود ده نفره شدند و عربستانی‌ها با بازیکنان بیشتری در محطوطه جریمه این تیم حضور پیدا می‌کنند و همین موضوع شرایط را برای گلزنی محمد کنو فراهم کرد، ارسال سعود عبدالحمید نزدیک شش قدم به محمد کنو رسید و او با ضربه بغل پا دروازه قرقیزستان را باز کرد.
قرقیزستان با دو بازیکن اخراجی اولین تیمی است که یک بازی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را با ۹ بازیکن به پایان رساند، آیزر آکماتوف و کای مرک دو بازیکنی بودند که در دقایق ۹ و ۵۳ از زمین اخراج شدند.
آیزر آکماتوف مدافع تیم ملی قرقیزستان با خطای خشنی که روی سامی النجمی انجام داد در ابتدا کارت زرد گرفت اما با بررسی VAR مشخص شد که ضربه او شدت بالایی داشته و از زمین مسابقه اخراج شد. دومین اخراجی قرقیزستان هم شباهت زیادی به اخراج اول داشت، تکل خشن کای مرک از پشت سر روی پای حسن تمبکتی با کارت زرد داور همراه بود و پس از بررسی صحنه داور مسابقه کارت زرد را با قرمز عوض کرد و این بازیکن هم از زمین مسابقه اخراج شد.
تیم ملی فوتبال عربستان که به حملات خود ادامه داد و از ۹ نفره بودن تیم ملی قرقیزستان هم بهره می‌برد باز هم در دقایق پایانی بازی به گل رسید تا با خیال راحت جشن صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را برپا کند. در دقیقه ۸۵ بازی شوت از راه دور فیصل الغمدی با اشتباه دروازه‌بان قرقیزستان به گل دوم عقاب‌های صحرا تبدیل شد.
جدول گروه ششم (F) در پایان بازی‌های دوم مرحله گروهی:

عربستان با خیال راحت به مرحله حذفی صعود کرد

کد خبر 721984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.