رسیدگی به ۵۲۵۷ شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع تشخیص و حل اختلاف کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از رسیدگی به ۵۲۵۷ شکایات کارگری و کارفرمایی در مراجع تشخیص و حل اختلاف  استان کردستان در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: پرونده‌های شکایات در استان روند کاهشی داشته و زمان اطاله دادرسی‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۱۸۰ پرونده در هیئت‌های تشخیص و ۱۰۷۷ پرونده نیز در هیئت‌های حل اختلاف مورد بررسی و منجر به صدور رأی شده است، اظهار کرد: ۱۳۴۰ پرونده شکایات کارگران و کارفرمایان منجر به صدور آرای سازشی شده که ۲۴ درصد از کل شکایات را در ۹ ماهه اول سال به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۳ پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است، افزود: از این تعداد ۱۱۴ پرونده در دیوان عدالت اداری تأیید و ۵۷ پرونده نیز در این دیوان نقض شده است.

مدیرکل کار کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان ۱۲ هیئت تشخیص و شش هیئت حل اختلاف وجود دارد و این هیئت‌ها شکایات کارگران و کارفرمایان را رسیدگی می‌کنند، گفت: زمان اطاله دادرسی‌ها نیز به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

پیشکاری با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه به کارگران را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: روند اطاله دادرسی‌ها در سنوات قبل ۱۲۰ روز بوده که سال گذشته به ۲۹ روز و امسال نیز به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

وی به آموزش و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان در راستای کاهش اختلافات اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه اول سال‌جاری ۱۹ هزار نفر ساعت آموزش توسط این اداره کل برای کارگران و کارفرمایان اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه کلیه کارفرمایان و کارگران تابع قانون کار هستند و باید اختلاف‌ها و دعاوی به وجود آمده را بر اساس ساز و کار تعیین شده در مفاد قانون کار حل و فصل کنند، خاطرنشان کرد: در رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان بیشترین تاکید ما بر حل و فصل پرونده‌ها طبق مصالحه و سازش است تا از طولانی شدن فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور حکم جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 721976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.