زمینه صادرات خرمای قصرشیرین فراهم می‌شود

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: توسعه نخلستان خرمای تولیدی مجموعه ۴ هزار هکتاری کشت و صنعت بیستون پارس قصرشیرین و صادرات محصولات خرمای این مجموعه در حال فراهم شدن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار امروز _یکشنبه، یکم بهمن_ در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت ۴ هزار هکتاری پیوند بیستون پارس وابسته به بنیاد مستضعفان که با حضور استاندار کرمانشاه، معاون اقتصادی استاندار و مدیران مرتبط انجام شد، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذاری خوبی در شهرستان قصرشیرین انجام داده و زنجیره ارزش خرما در مجموعه ۴ هزار هکتاری با کمک مدیریت ارشد استان در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف گردشگری از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و اربعین حسینی برکات بسیاری برای این استان در پی داشته است.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: خسروی یکی از مرزهای مهم برای تردد زوار حسینی است و در طول سال و ایام اربعین شاهد تردد مسافران زیادی از این مرز هستیم.

وی گفت: دریاچه بزرگ و نخلستان وسیع در طرح ۴ هزار هکتاری بنیاد مستضعفان ایجاد شده و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری در این مجموعه است.

کوشش‌تبار عنوان کرد: در همین راستا استاندار کرمانشاه در حال مذاکره با بنیاد مستضعفان برای تبدیل این طرح به یک مجموعه چند منظوره گردشگری و کشاورزی است.

وی افزود: همچنین استان کرمانشاه در حال فراهم کردن صنایع پایین دستی و صادرات خرمای تولیدی این نخلستان است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: فضای استان بسیار آماده حضور سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 721949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.