جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی رکورد زد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ماه گذشته رکورد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان با تولید سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در چهار دهه گذشته شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی امروز _ یکشنبه یکم بهمن_ در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان با اشاره به استحصال روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی اظهار کرد: باید این روند تولید در استان حفظ شود و استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: مقدار جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان از ابتدای امسال ۲۷ میلیون قطعه بوده است.

معاون استاندار گفت: با این شرایط در ماه‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر تولید مرغ و کاهش قیمت آن در استان خواهیم بود.‌

وی با اشاره به اینکه در تأمین گوشت مرغ و قرمز در استان مشکلی نداریم، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های این کارگروه در پایان سال، اعیاد رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان در زمینه تأمین اقلام اساسی در استان مشکلی نخواهیم داشت.

اشرفی به تأمین هزار و ۶۴۰ کیلوگرم گوشت قرمز برای مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: این مقدار به گونه‌ای توزیع شود تا در سطح استان پوشش حداکثری داشته باشیم. وی از ذخیره‌سازی هزار و ۸۰۰ تن برنج و حدود ۴۰۰ تن شکر در استان خبر داد و افزود: در زمینه تأمین کالاهای اساسی در استان هیچ مشکلی نداریم. معاون استاندار از برپایی نمایشگاه بهاره در اکثر شهرستان‌ها از اول تا ۱۵ بهمن ماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه‌ها اقلام مورد نیاز مردم ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم برخورد قانونی با نانوایی‌های متخلف تأکید کرد و افزود: اگر نانوایی‌ها نسبت به فروش آرد در بازار آزاد اقدام کنند باید با آنها برخورد جدی شود.

مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: از ابتدای امسال هزار و ۸۳۷ تن برنج در سطح استان توزیع شده و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در مورد شکر مصرفی استان هم مشکلی نداریم و در انبارها به اندازه کافی موجود است.

جعفری عنوان کرد: وضعیت جوجه‌ریزی استان در دی ماه نشان می‌دهد که بیش از تعهد یعنی سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و شاهد تحقق بالاتر از تعهد با همت مرغداران و واحدهای تولیدی مرغ گوشتی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد این روند تولید در ماه‌های آینده منتهی به انتهای سال نیز استمرار یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امیدواریم در ماه‌های پایانی امسال، سال جدید و ماه مبارک رمضان در تأمین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان و تعهدی که برای تأمین مرغ گرم استان‌های همجوار داریم، تدارک مناسبی را انجام دهیم.

وی با اشاره به استحصال روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان گفت: ۵۰ درصد این مقدار در بازار استان توزیع و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

جعفری بیان کرد: در تولید و تأمین مرغ برای استان مشکلی نداریم اما برای نگهداری مرغ مازاد در ماه‌های آتی باید چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم استان ۸۲۵ هزار ریال است که نسبت به استان‌های همجوار واقعاً پایین است.

وی با اشاره به ۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان از ابتدای امسال گفت: این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۲۲ میلیون قطعه بوده و در سال جاری جوجه‌ریزی پنج میلیون قطعه افزایش یافته است.

جعفری از ذخیره‌سازی ۱۰۰ تن سیب برای عید نوروز نیز خبر داد و گفت: تا پایان ماه جاری ۱۰۰ تن پرتقال والنسیا در استان تأمین و ذخیره‌سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۳ تن خرما نیز برای ماه رمضان خریداری شده و طی یک هفته آینده به استان حمل و ذخیره‌سازی خواهد شد.

میثم پیشدادیان, مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی نیز با اشاره به موجودی گندم، شکر و برنج در استان گفت: در زمینه تأمین گندم به اندازه سه ماه مصرف استان از بهترین نوع گندم وارداتی موجود داریم. وی افزود: هزار و ۸۰۰ تن انواع برنج موجود داریم همچنین میزان موجودی شکر استان ۳۵۰ هزار تن است که در زمینه تأمین و موجودی شکر در خراسان جنوبی مشکل نداریم.

کد خبر 721908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.