رسیدگی به امور حاشیه شهر با میدان‌داری مساجد صورت بگیرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: مساجد حاشیه شهر کانون‌های تجمع، مطالبه‌گری و پیگیری‌های مردم هستند. به همین دلیل، به شورا و شهرداری توصیه می‌کنم ضمن حفظ و تقویت دفاتر تسهیل‎گری، دستورالعملی تدوین شود که رسیدگی به امور حاشیه شهر با میدان‌‎داری مساجد صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جلسه ستاد ساماندهی حاشیه شهر که امروز _یکشنبه یکم بهمن_ با حضور مسئولان استانی، مدیران شهری و فرماندهان نیروهای مسلح استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، موضوع گسترش پهنه‌های حاشیه است. نباید اجازه بدهید بعضی سودجویان در مناطق حاشیه شهر به جان مردم بیفتند، زمین‌ها را به ثمن بخس خریداری کنند و بعد یا ساختمان ناامن بسازند که برای شهرداری و شهر هزینه ایجاد کند یا زمین‌ها را بفروشند که این هم خلاف قانون است.

وی افزود: برادران، بحث ساماندهی اراضی و زمین‌های حاشیه شهر منحصر در یک موضوع صنفی و شهری نیست. پای جان مردم در میان است. اینجا امکاناتی وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. سازوکارهای اداری که وجود دارد، باید در خدمت حل این مشکلات قرار بگیرد و این یک مزیت است که دیگر نیاز نیست برای ایجاد تشکیلات هزینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: زمانی که کار جهادی در حاشیه شهر آغاز شد، ۱۸۰ مسجد در این مناطق وجود داشت که اکنون به ۶۰۰ مسجد افزایش پیدا کرده و این‌ها به کانون‌های تجمع، مطالبه‌گری و پیگیری‌های مردم تبدیل شده‌اند. به همین دلیل، به شورا و شهرداری توصیه می‌کنم ضمن حفظ و تقویت دفاتر تسهیل‎گری، دستورالعملی تدوین شود که رسیدگی به امور حاشیه شهر با میدان‌داری مساجد صورت بگیرد.

کد خبر 721897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.