جوجه‌ریزی در یزد به ۲۸ میلیون قطعه رسید/ ۹۵ درصد از نهاده‌های دامی خریداری شده بارگیری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تاکید بر اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان، مشکلی در تأمین و تولید گوشت مرغ وجود نخواهد داشت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ میلیون جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان یزد انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمد علی حاتمی زاده اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که جوجه‌ ریزی در استان یزد از مرز ۳۴ میلیون قطعه بگذرد و تولید گوشت مرغ به ۶۲ هزار تن در سال برسد.

وی با اشاره به مدیریت استان یزد در تنظیم بازار اقلام اساسی استان یزد ادامه داد: دی ماه سال‌جاری سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که در نوع خود بی‌سابقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از نهاده‌های دامی خریداری شده به استان بارگیری شده است، خاطر نشان کرد: در دو ماه اخیر تلاش زیادی در تخصیص و بارگیری نهاده‌ها صورت پذیرفت تا در حمل و بارگیری خللی ایجاد نشود.

حاتمی زاده تصریح کرد: میزان تخصیص و خرید نهاده‌ها تا پایان دی ماه، ۱۵۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۶ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد جوجه‌ریزی داشتیم، اعلام کرد: با همت پرورش دهندگان زحمتکش و پرتلاش مرغ گوشتی و همچنین برنامه‌ریزی مسئولین میزان جوجه‌ریزی در سال جاری تا پایان دی ماه از مرز ۲۸ میلیون قطعه گذشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: تا پایان ماه مبارک رمضان، مشکلی در تأمین و تولید گوشت مرغ وجود نخواهد داشت.

کد خبر 721875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.