تخلف میلیاردی عرضه‌کنندگان لوازم مصرفی خودروها در شیراز

معاون بازرسی اداره کل صمت استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۶۴۰ پرونده تخلف برای عرضه‌کنندگان لوازم مصرفی خودرو به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان فارس، مهدی حسنی، امروز_ یکشنبه یکم بهمن_ اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه انواع لوازم یدکی، روغن موتور و لاستیک ۶۴۰ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۸۶ میلیارد ریال تشکیل و برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار لوازم مصرفی خودروهای سبک و سنگین در دستور کار این معاونت قرار دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار بازرسی از عرضه‌کنندگان لاستیک، فروشگاه‌های عرضه لوازم یدکی و عرضه‌کنندگان روغن موتور انجام شده است که پرونده تخلف برای آنها تشکیل و برای طی مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

حسنی اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده ۹۳۳ بازرسی از صنف لاستیک‌فروشان انجام شد که طی آن برای ۸۹ متخلف پرونده تخلف احتکار، گران‌فروشی، امتناع از فروش و یا عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش ۱۰۶ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی همچنین با اشاره به بازرسی از صنوف عرضه‌کنندگان لوازم یدکی خاطرنشان کرد: از عرضه‌کنندگان لوازم یدکی خودرو بیش از دو هزار و ۶۰۰ بازرسی به عمل آمد که طی آن ۴۳۲ پرونده تخلف به ارزش ۲۷۷ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال تشکیل و برای طی مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته معاون بازرسی اداره کل صمت فارس، بیشترین تخلف کشف شده در این صنوف گران‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه و امتناع از فروش بود.

حسنی ادامه داد: بیشترین لوازم یدکی تقلبی کشف شده شامل کاسه نمد، لنت ترمز، دیسک و صفحه پراید و پژو، فیلتر هوا، تسمه تایم بوده است.

وی همچنین از تشکیل ۱۱۹ پرونده تخلف در حوزه روغن موتور خبر داد و اظهار کرد: از ۵۰۴ بازرسی به عمل آمده از عرضه‌کنندگان روغن موتور برای ۱۱۹ واحد پرونده تخلف به ارزش بیش از دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد و با توجه به اینکه تخلف این واحدها گران‌فروشی، تقلب و احتکار بوده است با هوشمندی بازرسان شناسایی و با متخلفان برخورد شد.

کد خبر 721851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.