نقش جوانان در توسعه و پیشرفت کشور اساسی است/مجمع و شورای جوانان استان اردبیل تشکیل می‌شود

استاندار اردبیل گفت: باتوجه به جایگاه ویژه جوانان در جامعه، ظرف یک ماه آینده مجمع مشورتی و شورای جوانان استان اردبیل تشکیل و آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، امروز_ یکشنبه یکم بهمن_ در نشست با منتخبین و فعالان حوزه جوان استان اردبیل که در تالار وزنه‌برداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: کشور نیازمند گفتمان توسعه و پیشرفت است که این نیاز باتوجه به شرایط موجود در استان اردبیل، چند برابر احساس می‌شود و اگر این موضوع مهم و اساسی به جریان تبدیل شود، منجر به حل قابل توجه مشکلات استان در کلیه حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی که اصلی‌ترین مشکل و دغدغه استان اردبیل است، خواهد شد.

وی افزود: در جریان گفتمان توسعه و پیشرفت استان اردبیل، جوانان نقش مهم و به عبارتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و بر همین اساس، ظرف یک ماه آینده دو مسئله مهم مجمع مشورتی و شورای جوانان استان اردبیل تشکیل و به شکل ویژه برگزار می‌شود و لازم است جوانان استان در این حوزه به موضوع مطالبه‌گری نیز توجه ویژه داشته باشند.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر مسئله اصلی و مهم کشور، اقتصاد است و باتوجه به شرایط و عقب‌ماندگی‌های استان اردبیل این موضوع اهمیت بیشتری در این استان دارد، تولید ثروت کشور باید جایگزین شرایط درآمدی فعلی شود، چون شاهد این موضوع هستیم که اصلی‌ترین درآمدزایی کشور که استخراج و فروش نفت است، پاسخگو نیازهای کشور نبوده و بلکه این سیاست درآمدزایی ۱۲۰ ساله کشور، آسیب‌های بسیاری همچون تورم به همراه داشته است.

عاملی تصریح کرد: اصول مدیریتی کشور بسیار مهم است و در حوزه روش‌های اداره کشور همچون حوزه اقتصادی، نیازمند برخی تغییرات مهم و اساسی هستیم، چرا که این روش‌ها در زمان خود کارایی داشته و در زمان حال کارایی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: در کشورمان مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که تنها راه‌حل این مشکلات، انتخابات است، چرا که ریل‌گذاری تغییر و تحولات باید از قانون‌گذاری انجام شود و تنها مرجع قانون‌گذاری کشورمان مجلس شورای اسلامی است و ۸۵ درصد اعتبارات یک استان، در سطح ملی تخصیص پیدا می‌کند و در تخصیص و تزریق این اعتبارات، مجمع نمایندگان و حتی تک به تک نمایندگان یک استان در مجلس شورای اسلامی نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

منابع طیبعی ثروت اصلی استان اردبیل محسوب می‌شود

استاندار اردبیل گفت: یکی از حوزه‌هایی که دچار مشکلات گوناگون در کشور و استان اردبیل است، حوزه فرهنگ است که حل مشکلات و تحول این بخش مهم و حیاتی به دست نخبگان میسر است و برخی اقدامات، فعالیت‌ها و روش‌های موجود که سابقه اجرایی زیادی دارند، تأثیرگذاری لازم را ندارند.

سیدحامد عاملی تشریح کرد: متأسفانه طی سالیان اخیر، آموزش و پرورش استان اردبیل از روال و اساس اصلی خود که تعلیم و تربیت بوده، فاصله گرفته است و این موضوع منجر به آسیب‌های جدی به فرزندانمان می‌شود و اصلاح این وضعیت باید در همه سطوح به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی گفت: منابع طبیعی، ثروت اصلی استان اردبیل محسوب می‌شود و این ثروت برای آیندگان در دست ما امانت بوده و هیچ پروژه و طرحی بدون توجه به منابع طبیعی تدوین و عملیاتی نشده است و در صورتی که پروژه با منابع طبیعی مغایرتی داشته، به کل کنار گذاشته شده است و برخی اقدامات ضدمنابع طبیعی استانی و حتی ملی که در دولت گذشته در جریان بود، در طی دو سال اخیر به شکل کامل متوقف شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در طی دو سال اخیر، مسائل زیرساختی اصلی استان مورد توجه قرار گرفته و در حوزه راه‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی اعتبارات قابل توجهی تزریق شده است که منجر به تحولات واقعی در این حوزه شده است، چرا که نخستین قدم توسعه و پیشرفت اقتصادی، راه‌های ارتباطی است.

عاملی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل، عقب‌ماندگی بسیاری را شاهد هستیم و در حال یک هزار و ۷۰۰ تخت خواب درمانی کمبود داریم که برای جبران این عقب‌ماندگی، دو بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی و یک هزار تخت‌خوابی در دست اقدام است.

کد خبر 721849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.