پیش‌بینی بارش برف برای چهارمحال و بختیاری از روز سه‌شنبه

معاون توسعه و پیش‌بینی هوا اداره هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه وارد استان می‌شود و موجب بارش برف و باران در نقاط مختلف استان می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه وارد استان می‌شود به تدریج بخشی از مناطق کوهرنگ، اردل و مرز شهرستان فارسان را درگیر خواهد کرد.

وی افزود: روز سه‌شنبه این سامانه کل استان را فرا خواهد گرفت و موجب شدت بارش برف و باران و کولاک خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: شدت بارندگی‌ها در روز سه‌شنبه برای مناطق‌غربی استان کوهرنگ، اردل، فارسان و شمال شرق شهرکرد (سودجان و مرغملک) خواهد بود و همچنین برای شهرکرد بارش برف و باران در روز سه‌شنبه انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه در خصوص ورود این سامانه هشدار نارنجی صادر شده است، تصریح کرد: به تدریج شدت بارش‌ها در روز چهارشنبه کاهش خواهد داشت و همچنان تداوم بارش‌ها در این روز برای غرب و شمال‌غرب انتظار می‌رود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هوا استان خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در مناطق شرقی استان بن، سامان و بروجن در روز چهارشنبه خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: این سامانه بارشی اواخر روز چهارشنبه از استان خارج می‌شود و روز پنجشنبه کاهش محسوس دما هوا و احتمال رخ داد مه و کولاک در گردنه‌ها را خواهیم داشت.

معصومه نوروزی اضافه کرد: براساس الگوهای بارشی روز جمعه بارشی نخواهیم داشت و مجدداً روز شنبه و یکشنبه استان میزبان سامانه بارشی جدیدی خواهد بود.

وی بیان کرد: برای روز پنجشنبه باتوجه به کاهش دما هوا صرفه‌جویی در مصرف انرژی توصیه می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هوا استان ابراز کرد: حداقل دما در ۲۴ ساعته گذشته در شهرکرد -۷، بروجن -۴، لردگان -۲و کوهرنگ -۶ بوده است.

کد خبر 721839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.