نقشه‌های هوایی شهر اصفهان پس از ۱۰ سال به‌روزرسانی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تهیه عکس‌های هوایی و به‌روزرسانی نقشه‌های اصفهان پس از یک دهه از طریق هواپیمای تخصصی پایش و نظارت بر اراضی این کلان‌شهر انجام خواهد شد.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به همکاری میان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی و سازمان فاوا به‌منظور به‌روزرسانی نقشه‌های هوایی شهر اصفهان اظهار کرد: به موجب این همکاری و بنا به درخواست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، پایش هوایی شهر اصفهان با استفاده از عکسبرداری هوایی و تبدیل این تصاویر به نقشه در محدوده و حریم شهر در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی لازم به منظور تصویربرداری پوششی از کل شهر با استفاده از هواپیمای تخصصی مستقر در فرودگاه شهید بهشتی آغاز شده است، افزود: برای اجرای این طرح هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ تا ۱۸ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اعلام اینکه تا پایان دی سال جاری ضمن تصویربرداری با دوربین متریک و از مساحت ۶۰ هزار هکتار، تصاویر عکاسی قائم (اورتوفتو) سطح شهر پردازش شده است، گفت: با تبدیل نقشه هوایی مدل سه‌بعدی از کل شهر تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نقشه پوششی شهر اصفهان و پیرامون آن برای نخستین بار با استفاده از تصویر دیجیتال با توان تفکیک مکانی ۵ سانتی‌متر در سال‌های ۱۳۷۵، ۱۳۸۲ و ۱۳۹۲ تهیه شده است، اظهار کرد: این نقشه پس از ۱۰ سال به‌روزرسانی می‌شود تا دستیابی به تصاویر با قدرت تفکیک مکانی بالا جهت تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهر با استفاده از نقشه‌های هوایی در اختیار عموم مردم و سازمان‌های شهری و شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 721826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.