بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد تقدیم شورای شهر شد/ رشد ۴۰ درصدی بودجه نسبت به سال۱۴۰۲

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: لایحه بودجه‌ پیشنهادی حدود یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد در صحن علنی تقدیم اعضای شورای اسلامی این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، مصطفی حیدری، امروز_ یکشنبه یکم بهمن_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری شهرکرد در سال آینده حدود یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تنظیم شده است که این رقم نسبت به سال‌جاری حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این بودجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی و بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پس از بررسی پیشنهادات مناطق و سازمان‌ها و برگزاری جلسات مختلف با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی شهروندان، تهیه و تدوین شده است.

حیدری با اشاره به محاسبه بودجه سال آینده شهرداری شهرکرد با توجه به تورم موجود و شرایط اقتصادی شهروندان تصریح کرد: برخلاف الزام قانونی که شهرداری‌ها موظف به تخصیص ۴۰ درصد از بودجه خود به بخش عمرانی هستند اما ۳۱ درصد بودجه شهرداری شهرکرد برای هزینه‌های جاری و ۶۹ درصد در بخش عمرانی در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: عدالت‌محوری در تمام فعالیت‌ها، توزیع عادلانه خدمات شهری، افزایش اختیارات مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری بر اساس سیاست محله‌محوری، افزایش درآمدهای پایدار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی، اولویت‌دهی به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، توجه به جایگاه شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد و رشد و پیشرفت گردشگری از مهم‌ترین راهبردهای اساسی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ به‌شمار می‌رود.

مدیران بخش درآمدی نقش مؤثری در وصول درآمدها ایفا کنند

داوود نجفی، رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری شهرکرد در سال‌جاری حدود ۸۲۰ میلیارد تومان بود که با اصلاحات انجام شده به یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به این‌که تأمین اعتبارات شهرداری شهرکرد، از محل درآمدهای ناشی از عوارض عمومی، عوارض اختصاصی شهرداری، بهای خدمات و درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری، کمک‌های اعطایی دولت و سازمان‌های دولتی و کمک‌های اهدایی و دارایی‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: مصارف بودجه تلفیقی شهرداری و سازمان‌های تابعه در سرفصل‌های کالبدی و شهرسازی، محیط‌زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات مدیریت، اجتماعی و فرهنگی هزینه خواهد شد.

وی تأکید کرد: از فردا کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد به بررسی دقیق بودجه تقدیمی خواهد پرداخت تا پس از بررسی‌های لازم، بودجه را در صحن علنی شورا به‌رأی بگذارد.

رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: مدیران، کارکنان و به ویژه کارشناسان حوزه درآمد باید نقش مؤثری در وصول به موقع سرفصل‌های درآمدی و تأمین هزینه‌ها ایفا کنند و تحقق این امر با همراهی، همت، تعامل و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مجموعه مدیریت‌شهری شهرکرد میسر خواهد شد.

کد خبر 721776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.