اجرای طرح محله مسجدمحور در قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: از آنجا که مساجد مهم‌ترین رکن تشکیل‌دهنده برای تبدیل شهر قم به کلان‌شهر دینی هستند، طرح محله مسجدمحور در شهرداری قم شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در سومین نشست هم‌اندیشی شهردار قم با ائمه جماعات منتخب شهر اظهار کرد: در شهرداری قم از سال ۱۳۹۴ چشم‌اندازی برای ۱۴۱۴ لحاظ شد و یکی از دغدغه‌ها این بود که این شهر کلان‌شهر دینی باشد.

وی افزود: برای دستیابی به کلان‌شهر دینی آنچه از سوی سازمان فرهنگی شهرداری لحاظ شد این بود که محلات به سمت دینی شدن حرکت کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بررسی محلات دریافتیم مساجد مهم‌ترین رکن تشکیل‌دهنده برای تبدیل شهر قم به کلان‌شهر دینی هستند، بنابراین طرح محله مسجدمحور در شهرداری قم شکل گرفت.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: بر اساس این طرح بنا شد، اقداماتی انجام گیرد که ظرفیت فعالان مساجد و بازوی مساجد در محلات پررنگ‌تر شود.

وی عنوان کرد: بودجه‌ای در شهرداری در زمینه مسجدمحوری توسط شهرداری لحاظ شد که نخست در موضوع مرمت مسجد و در مرحله دوم در زمینه اقدامات فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: در سازمان فرهنگی طرح‌هایی ازجمله ایستگاه نشاط تعریف شد که در بیش از ۷۰ مسجد انجام گرفت و از جمله می‌توان به‌قرار دادن وسایل و امکانات ورزشی در محلات با محوریت مساجد اشاره کرد.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام‌گرفته اختصاص ۴۰ درصد تخفیف استفاده از مراکز ورزشی شهرداری برای اهالی مساجد شهر بود. یکی از دغدغه‌های افراد در مساجد، رفت‌وآمد فرزندانشان برای رفتن به اردو بود که ۵۰ درصد تخفیف توسط سازمان به این موضوع اختصاص داده شد.

وی گفت: المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب در مساجد در حال برگزاری است و طی سال جاری ۶ هزار نفر در این المپیاد حضور داشتند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: فضاسازی محلات در دو نوبت طی سال گذشته و سال جاری در اختیار مساجد قرار داده شد و در فضاسازی جشنی و عزاداری‌های آئینی این اقدام انجام گرفت.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: اینکه محلات از طریق مساجد نسبت به فضاسازی محل اقدام کنند، اهمیت بسیاری دارد که اقداماتی در این راستا انجام شده است.

کد خبر 721764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.