جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تضاد با ارزش‌های دینی و اخلاقی است

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تضاد با ارزش‌های دینی و اخلاقی است و جامعه بشری را در معرض خطری نوین قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین (غزه) که با حضور رؤسا و دبیران کل هلال‌احمر و صلیب سرخ ۳۰ کشور جهان در هتل آزادی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ روز از جنایاتی که صهیونیست‌ها در باریکه غزه مرتکب شدند، گذشت و در این مدت فعالیت نهادهای بین‌المللی به دلیل سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی ناکارآمد شده است.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم برای کمک به مردم مظلوم غزه کاری انجام دهیم، تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد، افزود: امروز همه باید به شکل یکپارچه از فلسطین و غزه حمایت کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با قدردانی از اقدام عملی آفریقای جنوبی برای شکایت از رژیم صهیونیستی به دیوان دادگستری بین‌المللی (لاهه) افزود: توقف تجاوز و امدادرسانی از مرزها و رسیدن کمک‌های بشردوستانه از جمله درخواست‌های نهادهای امدادی است و برای این کار نیازمند برقراری امنیت هستیم.

وی گفت: امروز باید از وظیفه اصلی هلال‌احمر و صلیب سرخ که اقدامات بشردوستانه است، حمایت شود و اگر اقدام جدی نشود، موجب خسارات و زیان خواهد بود.

کولیوند تصریح کرد: چگونگی امدادرسانی، نحوه کمک‌های بشر دوستانه، استفاده از دیپلماسی بشر دوستانه برای توقف دائم جنگ و ایجاد صندوق مشترک مالی و اعلام جرم علیه جنایات رژیم غاصب از جمله محورهایی است که امروز می‌توان در این کنفرانس برای آن به راه‌حل‌های منطقی رسید.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اصلی غزه نابود شده است و غیرنظامیان این منطقه تحت فشار گرسنگی اجباری و محاصره هستند، عنوان کرد: مراکز و مکان‌های غیرنظامی از جمله نهادهای امدادرسانی و درمانی، به اهداف جنایت‌های صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند؛ بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه هدف حملات عامدانه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران هدف قرار می‌گیرند تا اخبار غزه منتشر نشود و مفاد کنوانسیون ژنو به طور کامل نقض می‌شوند، همچنین تأخیر در ارسال مواد غذایی و دارو سبب شده است شرایط غزه وخیم شود، سوخت در غزه وجود ندارد و بیمارستان‌ها قادر به فعالیت نیستند، بسیاری از آمبولانس‌ها از چرخه خارج شده‌اند، باید محکم بایستیم و امروز باید از حرفه و شغل خود دفاع کنیم، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تضاد با ارزش‌های دینی و اخلاقی است و جامعه بشری را در معرض خطری نوین قرار داده است.

کد خبر 721763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.