توزیع یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر قم / تصویب طرح تونل امام موسی صدر

معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: در طول هشت سال اخیر در سطح خیابان‌های شهر قم یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آسفالت توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، عباس حلوایی‌زاده امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در سومین نشست هم‌اندیشی شهردار قم با منتخبان ائمه جماعات شهر که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به بودجه عمرانی شهرداری قم، اظهار کرد: اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری قم با مبلغ ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.

وی با اشاره به سهم ۷۹ درصدی اجرای پروژه‌های عمرانی از مجموع بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ افزود: این سهم در میان کلان‌شهرهای کشور بی‌نظیر است.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بودجه عمرانی شهر قم مجموعه متنوعی از پروژه‌ها با اهداف ترافیکی، فرهنگی، ایمنی و محیط زیستی دیده شده است.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه سند جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نقاط کور ترافیکی را روشن کرده است، تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر تلاش شد با اجرای پروژه‌هایی مانند تقاطع غیرهمسطح مقداد، تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس و بلوار آیت‌الله بروجردی، تقاطع غیرهمسطح شهدای ۱۵ خرداد، زیرگذر شهدای مدافع حرم، تقاطع سه سطحی ولی‌عصر (عج)، تقاطع شهدای روحانیت و تقاطع سلام این گره‌های ترافیکی رفع شود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌هایی که در مرحله اجرا است، اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش، تقاطع بلوار حافظ با ریل راه‌آهن، تقاطع زیرگذر بلوار شهید کبیری با محله شهر قائم، تقاطع میدان شهید زین‌الدین و تقاطع میدان مرجعیت از پروژه‌های در دست اقدام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: زیرگذر امام موسی صدر تقریباً ۱۵ سال پیش در اسناد بالادستی شهر قم مصوب شده است، اما به دلیل مشکلات مختلف فنی و ترافیکی و هزینه بسیار بالایی که اجرای این طرح دارد، تاکنون اجرای آن به تعویق افتاده است.

تونل امام موسی صدر به فاز ۲ رسید

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری قم مصمم است تونل امام موسی صدر را به اجرا برساند، گفت: فاز یک پروژه مصوب شده است و فاز دو تا پایان سال مصوبات لازم را کسب خواهد کرد و امیدواریم اجرای پروژه را هرچه زودتر آغاز کنیم.

وی ادامه داد: این تونل از پل حجتیه تا پل شهید رجایی به طول ۱۵۰۰ متر ادامه یافته است و می‌تواند صحن غربی حرم مطهر را از نظر ترافیکی آرام کند.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به اجرای محور فاز پنج عمار یاسر گفت: با احداث ادامه تونل غدیر، کل مسیر از تقاطع مقداد تا حرم مطهر و میدان سپاه به عنوان یک رینگ ترافیکی کارآمد در اختیار مردم قم و زائران شهر خواهد بود.

تکمیل معابر مهم شهری

حلوایی زاده افزود: فاز سه بلوار شهید روحانی، بلوار شهیدان برقعی، ادامه بلوار جمهوری و بلوار کارگر از جمله معابری است که سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های تفریحی و محیط زیستی عنوان کرد: ساخت هفت مجموعه فرهنگی ورزشی در سطح شهر قم و ساخت بوستان‌های متعدد شهری و فرامنطقه‌ای از جمله بوستان هزار هکتاری از اقدامات عمرانی سال‌های گذشته است.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: در حیطه ایمنی شهری ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ساخت نیوجرسی کمربندی امام علی (ع)، ایمن‌سازی بوستان‌ها و ایمن‌سازی تونل‌های شهری اجرایی شده است.

حلوایی‌زاده با اشاره به اجرای چند پروژه پارکینگ در سطح شهر قم خاطرنشان کرد: پیاده‌روهای معابر مهم شهری در طول سال‌های گذشته بهسازی شده است و در هسته مرکزی شهر قم شاهد احداث پیاده‌راه‌های شهری هستیم.

وی با اشاره به اهتمام شهرداری قم برای بهسازی روسازی آسفالت در معابر شهری گفت: طی هشت سال گذشته یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر قم توزیع شده است که تلاش کنیم در سطح مناطق هشت‌گانه به‌خوبی توزیع شود.

کد خبر 721761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.