پیشتازی نصف‌جهان در فرهنگ و هنر / راه‌یابی ۸ تئاتر از استان اصفهان به جشنواره فجر

مدیر کل سابق اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال نیز پرچم استان اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر بالا بود، گفت: در جشنواره تئاتر استان ۱۰۱ اثر به دبیرخانه واصل شد که در حال حاضر ۸ مورد آن به جشنواره فجر راه یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی تمنایی پیش از ظهر امروز _یکشنبه، اول دی_ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در این استان تحولات خوبی شکل گرفته است، اظهار کرد: اصفهان استانی هنرپرور و هنرخیز است و از نظر رهبر انقلاب نیز استان ویژه‌ای در زمینه علم، ادب، ایمان، ایثار به حساب می‌آید چراکه در عرصه‌های مختلف بسیار پیشتاز است.

وی افزود: استان اصفهان در زمینه فیلم از همه استان‌ها بالاتر است و گویا اصفهان در این زمینه گوی سبقت را از کل کشور ربوده است.

مدیر کل سابق اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال نیز پرچم استان اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر بالا بود، تصریح کرد: در جشنواره تئاتر استان ۱۰۱ اثر به دبیرخانه واصل شد که در حال حاضر ۸ مورد آن به جشنواره فجر راه یافت.

تمنایی با یادآوری اینکه در بخش قرآن و مدرسه‌های قرآنی ظرفیت و کارهای خوبی شروع شده که صدها و هزاران نفر در آن تحصیل قرآن می‌کنند، گفت: با توجه به لزوم نمایشگاه مد و لباس، امسال برای اولین بار این جشنواره در بخش استان و کشور ایجاد شد و آغاز به کار کرد و در این راستا ده‌ها نمایشگاه با پوشش‌های مناسب ایرانی و اسلامی طراحی و عرضه شدند؛ همچنین چهارمین جشنواره مد و لباس فردخت در این استان کلید خورد و ۸۰۰ اثر به آن ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه به اینکه در استان اصفهان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، اظهار کرد: امسال استان اصفهان در زمینه ارزیابی عملکرد رتبه سوم را کسب کرد.

مدیر کل سابق اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان نزدیک به ۵ هزار نفر عضو صندوق هنر هستند که در این زمینه رتبه اول را کسب کرده‌ایم؛ همچنین نزدیک به پنج میلیارد وام در زمینه ازدواج، فرزندآوری و مواردی از این دست به افرادی که عضو صندوق بودند تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه اصفهان همیشه اول بوده است، تصریح کرد: در اصفهان ظرفیت‌های خوبی و وجود دارد و زمینه کار فراهم است اما در بخش اعتبارات با معضلاتی روبه‌رو هستیم که امیدواریم با عنایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن توجه ویژه‌ای تعلق گیرد.

کد خبر 721753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.