ابتکار لیون برای مقابله با مزاحمت‌های خیابانی

لیون فرانسه ابتکاری موسوم به «به دنبال آنجلا هستم» را برای مبارزه با آزار و اذیت خیابانی به راه انداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر لئون تصمیم گرفته است پس از انجام موفقیت‌آمیز آزمایش مقابله با پدیده مزاحمت‌های خیابانی در یک منطقه پرخطر، ابتکار ضد آزار و اذیت «به دنبال آنجلا هستم» را به سایر مناطق شهری گسترش دهد. برای عملکرد این ابتکار، مقامات شهری به مشارکت و همکاری مؤسسات تجاری کوچک محلی نیاز دارند.

به این ترتیب، از مشاغلی که علاقه‌مند به کمک به قربانیان آزار و اذیت هستند دعوت شده است تا در وب‌سایت شهرداری لئون درخواست دهند و تمایل خود را برای مشارکت در این برنامه اعلام کنند. بر اساس این طرح، کسب‌وکارها بسته‌ای شامل پوسترهایی برای توزیع در محل و برچسبی برای نصب جلوی پنجره دریافت خواهند کرد.

کارکنان آموزش‌های رایگان را در مورد نحوه ارائه بهترین حمایت و حفاظت به قربانیان احتمالی آزار و اذیت خیابانی دریافت خواهند کرد تا محل کسب‌وکار بتواند به عنوان فضاهای امن شهری نیز عمل کند.

ابتکار لیون برای مقابله با مزاحمت‌های خیابانی

ابتکار معروف به «به دنبال آنجلا هستم» در سال ۲۰۱۶ در انگلستان آغاز شد و به نام آنجلا کرامپتون، قربانی خشونت خانگی، نامگذاری شد. نام این ابتکار به کلمه رمزی اشاره دارد که افرادی که در خیابان احساس خطر می‌کنند می‌توانند از آن برای برقراری ارتباط محتاطانه با کارکنان مبنی بر اینکه مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، استفاده کنند. این رمز به آن‌ها اجازه می‌دهد که از خطرات فضای باز شهری به یک مکان تجاری پناه ببرند و وانمود کنند که به دنبال دوستی هستند که در آنجا کار می‌کند.

ایده پشت این ابتکار این است که وقتی آزاردهنده‌ها قربانی خود را می‌بینند که وارد یک فضای تجاری خصوصی می‌شود و به گرمی مورد استقبال قرار می‌گیرد، از تعقیب فرد دست بکشند.

دیدن برچسب «به دنبال آنجلا هستم» به قربانیان احتمالی این امکان را می‌دهد که بدانند کارکنان داخل سالن آموزش دیده‌اند و مایل به همکاری و ارائه کمک از جمله تماس با تاکسی یا پلیس هستند.

از سال ۲۰۱۸، آزار و اذیت خیابانی در فرانسه با جریمه‌هایی از ۹۰ تا ۷۵۰ یورو مجازات می‌شود.

ابتکار لیون برای مقابله با مزاحمت‌های خیابانی

کد خبر 721742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.