اضافه شدن ۲۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: خرید ۴۹ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد که ۲۵ مورد آن پیش از نیمه شعبان خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، رضا خانه‌زاد یزدی امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در دیدار شهردار قم با ائمه جماعات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: سهم قابل‌توجهی از تصادفات شهری به علت سرعت بالاتر از حد مجاز است.

وی با اشاره به اینکه آرام‌سازی ترافیکی و کنترل سرعت اهمیت ویژه‌ای برای امنیت شهروندان دارد، مطرح کرد: تاکنون ۵ سامانه در بلوار الغدیر و ۴ سامانه در بلوار خداکرم نصب‌شده و تا پایان سال ۱۲ سامانه در پردیسان نصب خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در همین راستا به دنبال هوشمندسازی تقاطع‌ها نیز بودیم، خاطرنشان کرد: بخش نخست هوشمندسازی تقاطع‌ها تا پایان سال و بخش دوم تا پیش از تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه از سیستم هوشمند برای پارکینگ زائر نیز استفاده خواهیم کرد، اضافه کرد: این موضوع موجب می‌شود که همشهریان و زائران گرامی هنگام ورود و خروج از پارکینگ زائر با مشکل کم‌تری مواجه شوند.

وی با بیان اینکه به دنبال بازنگری خطوط حمل‌ونقل عمومی هستیم، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه ۲۴ دستگاه در حال بازسازی هستند، گفت: با توجه به افزایش قیمت اتوبوس، در سال آینده نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی خواهیم کرد.

خانه‌زاد یزدی اهمیت خرید اتوبوس جدید را مدنظر قرار داد و افزود: خرید ۴۹ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد که ۲۵ مورد آن پیش از نیمه شعبان خریداری خواهد شد.

کد خبر 721718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.