آمارنامه ۱۴۰۱ شهر اصفهان رونمایی شد / شفافیت و انضباط مالی در تدوین بودجه ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به رونمایی از آمارنامه ۱۴۰۱ شهر اصفهان گفت: این آمارنامه پانزدهمین آمارنامه شهر اصفهان است که مبنای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در حاشیه تقدیم بودجه سال آینده شهرداری به شورای اسلامی شهر اصفهان با تشریح آمار و ارقام بخش‌های مختلف بودجه اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۳ به‌لحاظ پشتوانه اطلاعاتی مبتنی بر مکان، بودجه مناسبی است که در جلسه تلفیق جزئیات آن را شرح خواهیم داد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به برنامه ۱۴۱۰ در تدوین بودجه سال آینده افزود: توسعه حمل‌ونقل پاک، ظرفیت‌های منابع و درآمدی و توجه به رویکردهای آینده‌نگر، عدالت‌محوری، شهر هوشمند و بهینه‌سازی فعالیت‌های شهری و رشد اقتصادی، توجه به محله‌محوری، شفافیت و انضباط مالی در تدوین بودجه از نکات قابل توجهی است که باید به آن اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به بودجه ۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری این کلان‌شهر برای سال آینده گفت: این بودجه نسبت به بودجه سال گذشته ۴۵ درصد رشد دارد که حدود ۱۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان مربوط به مناطق و ۱۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به شهرداری مرکزی است که در مناطق حدود ۴۰ درصد و در مرکزی ۴۸ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با اشاره به درآمد پیشنهادی ۱۴۰۳ بیان کرد: ۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای ساختمانی است و حدود ۶ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده نیز پیش‌بینی شده است، جمع وام و اوراق مشارکت حدود ۶ هزار میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری و فروش اموال نیز ۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

ابراهیمی با اشاره به تفکیک درصد ارقام مربوط به هر بخش گفت: در بودجه سال آینده ۳۷ درصد برای حوزه حمل‌ونقل، ۲۱ درصد خدمات شهری، ۱۴ درصد برنامه‌ریزی، ۱۴ درصد مالی اقتصادی، ۷ درصد فرهنگی و اجتماعی، ۳ درصد عمران شهری، ۳ درصد شهرسازی و معماری و یک درصد حوزه شهردار است.

وی تصریح کرد: در تدوین برنامه ۱۴۱۰ اصفهان از دیدگاه‌ها و نظرات شهروندان استفاده کردیم، از امروز تا دهم بهمن نیز در سطح شهر تبلیغاتی با عنوان «بودجه‌ریزی مشارکتی» خواهیم داشت، شهروندان با ورود به پایگاه https://my.isfahan.ir‌ پیشنهادهای خود را درباره محله خود اعلام می‌کنند، چراکه مبنایی برای اعمال نظرات مردم در اولویت بندی و اجرای پروژه‌های شهری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به رونمایی از آمارنامه ۱۴۰۱ شهر اصفهان گفت: این آمارنامه پانزدهمین آمارنامه شهر اصفهان است که مبنای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به‌شمار می‌رود.

وی افزود: این آمارنامه ۲۱ فصل دارد و ۵۷ دستگاه و نهاد اجرایی و بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان در تدوین آن همکاری داشتند.

کد خبر 721709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.