تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوا برای فعالیت مدارس، معادن و صنایع؛ دوشنبه ۲ بهمن‌ ۱۴۰۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوا برای فعالیت مدارس، معادن، صنایع و مشاغل را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، میرمحمد غراوی با بیان اینکه کارگروه اضطرار آلودگی هوا بر اساس گزارش‌های رسیده از اداره کل هواشناسی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهت در نظر گرفتن تمهیدات مناسب برای کنترل و کاهش میزان آلایندگی در روزهای آینده تشکیل می‌شود، اظهار کرد: مجوز روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری در روز دوشنبه، دوم بهمن صادر نمی‌شود و طرح زوج و فرد خودروها در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا نیز در روز دوشنبه، دوم بهمن اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر این موضوع که این تصمیمات برای تمام شهرستان‌های استان تهران به استثنای شهرستان‌های پردیس دماوند و فیروزکوه لازم‌الاجرا است، افزود: تمام فعالیت‌های معادن شن و ماسه و آسفالت ممنوع است، پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی از جمله اورژانس و هلال‌احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شود و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام کند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند، جلوگیری کند، فعالیت ورزشی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در محیط‌های باز ممنوع است و درخواست داریم افراد از فعالیت‌های ورزشی انفرادی و همگانی در محیط‌های باز خودداری کنند.

وی عنوان کرد: سازمان صداوسیما، رسانه‌ها و روابط‌عمومی تمام دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع‌رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیرضروری و نظایر آن اقدام کنند.

غراوی تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (N۹۵) توسط آحاد مردم و به‌ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلب و تنفسی و زنان باردار) و شاغلان پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد. پلیس راهور تهران بزرگ، باید نسبت به جلوگیری از تردد تمام موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی، همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در تمام واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، همچنان ادامه پیدا کند و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، جهت جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخه و برگ درختان، باید نظارت ویژه اعمال کنند، همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام و اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز باید نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

کد خبر 721704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تعطیل‌کنیدابتدایی‌ها رو‌‌مگه‌میشه‌فقط‌توکلاس‌بمونن IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 0
    تعطیل‌کنیدابتدایی‌ها رو‌‌مگه‌میشه‌فقط‌توکلاس‌بمونن
  • مریم IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    پس بچه هامون با چی برن مدرسه...خیلی ها خونه هاشون از مددسه دوره توی این هوای کثیف
  • بهرام IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 0
    واقعا این کارگروه از تکرار مکررات خسته نشدن.
  • بی نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    من آدم بزرگ میرم بیرون چشام میسوزه. چرا تعطیل نمی‌کنید بارندگی نیس بچه ها گناه دارن .....