کاهش آلودگی هوا در متروی پایتخت کره جنوبی

آلودگی هوا در متروی سئول کره‌جنوبی از طریق اجرای مجموعه اقداماتی شامل سیستم‌های تهویه روی سکوها و مت‌های جذب‌کننده آلودگی در مناطق اطراف، بیش از یک‌سوم کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت کلان‌شهر سئول اعلام کرده است که متروی سئول قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ از طریق اقدامات تهویه‌ای، آلودگی هوا در ناحیه عبور مترو را بیش از یک‌سوم (۳۶ درصد) کمتر از حد مجاز کاهش دهد و در این راستا بهبودهایی در کل فرآیند گردش هوا برای تونل‌ها، سکوها و سالن‌های اصلی هر ایستگاه انجام خواهد شد.

بهبود کیفیت هوا در مترو

سئول از سال جاری، سالانه ۱۰۰ میلیارد وون کره‌جنوبی را به بهبود کیفیت هوا اختصاص خواهد داد که ۳۰۰ میلیارد وون تخصیص‌یافته در طول سه سال اول به‌طور عمده برای راه‌حل‌های سفارشی‌سازی شده در راستای رسیدگی به منابع آلودگی در تونل‌ها، سکوها و معابر استفاده خواهد شد. سیستم متروی این شهر روزانه به‌طور متوسط هفت میلیون کاربر دارد، بنابراین در حال انجام اقداماتی برای رسیدگی به مسائلی است که به‌طور معمول در این سیستم به چشم نمی‌آیند، اما تأثیرگذار هستند.

به این ترتیب بسترهای سنگریزه‌ای که گرد و غبار و آلودگی ایجاد می‌کنند با انواع بتنی جایگزین می‌شوند و مناطق سکویی برای اولین بار به سیستم‌های تهویه مجهز می‌شوند تا بهبودهای قابل‌توجهی در کیفیت هوای مترو ایجاد شود. علاوه بر این، مت‌های جاذب آلودگی روی زمین در بخش ورودی‌های چرخان نصب خواهد شد که روزانه مسافران بی‌شماری از آن عبور می‌کنند.

کاهش آلودگی هوا در متروی پایتخت کره جنوبی

مسافران همچنین می‌توانند به راحتی کیفیت هوای ایستگاه‌های مترو را با استفاده از شبکه اطلاعات مدیریت کیفیت هوای داخلی (inair.or.kr) بررسی کنند که در آن اطلاعات مربوط به غلظت آلودگی در سکوها و لابی‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

متروی سئول اعلام کرد که تلاش‌های مسئولین بر کاهش میانگین غلظت فعلی ۳۸.۸ میکروگرم بر متر مکعب آلودگی به زیر ۳۲ میکروگرم در متر مکعب تا سال ۲۰۲۶ متمرکز است، این غلظت آلودگی ۳۶ درصد کمتر از حد مجاز قانونی ۵۰ میکروگرم بر متر مکعب قرار دارد. اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در سئول بر پیشبرد و بهبود کل فرآیند گردش هوا در تونل‌ها، سکوها و راهروها با در بر گرفتن همه امکانات کیفیت هوا در ایستگاه‌های مترو متمرکز است.

کد خبر 721690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.