مشکل عمره مفرده، نبود توافق هواپیمایی ایران و عربستان است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برای اعزام زائران عمره به عربستان هیچ مشکل فنی وجود ندارد، گفت: مشکل فنی یک اصطلاح است و موضوع صادر نشدن مجوز پرواز از سوی عربستان نیز نبود؛ بعضی توافقات بین سازمان هواپیمایی ایران و سازمان هواپیمایی عربستان است که در حال مذاکره هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر یازرلو با تاکید بر اینکه بیان مشکل فنی اصطلاحی است که به صورت عامیانه در بسیاری از مسائل هواپیمایی هر کشوری استفاده می‌شود و ربطی به خرابی هواپیما ندارد، اظهار کرد: موضوع اصلی صادر نشدن مجوز از سوی عربستان برای عمره مفرده نیست، همچنین هیچ ربطی به مسائل سیاسی، مالی، حمایت ایران از برخی مسائل حاشیه‌ای در کشورهای مختلف ندارد و ربط دادن اینگونه مسائل به این مهم غیرفنی و کاملاً اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی برای صدور مجوز پرواز از سوی عربستان برای اعزام زائران عمره مفرده کشورمان مربوط به بعضی توافقات بین سازمان هواپیمایی دو کشور است که برای حل آن نیز از راه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم، افزود: حل مشکل پروازی به تصمیم یا نحوه تصمیم‌گیری دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان ختم خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سوال که آیا وجود نام برخی مسئولان کشورمان در فهرست افراد تحریم شده ارتباطی به موضوع صادر نشدن مجوز پروازی دارد یا خیر، گفت: این موضوع نه صحت دارد و نه هیچ ربطی به تحریم برخی افراد خاص کشورمان ندارد.

یازرلو با بیان اینکه پرواز عمره مفرده مشکل ۹ ساله دارد، ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان دست‌اندرکار کشورمان بسیاری از مشکلات پرواز عمره مفرده حل شده و هم اکنون تنها موضوعی که مانده و امید است آن نیز به زودی حل شود، مشکل صدور مجوز پرواز از سوی عربستان است.

وی بیان کرد: در صدور مجوز پرواز از سوی عربستان موردی اشاره شده که از سوی دو طرف در حال پیگیری است که در نهایت حل خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: در این خصوص ارائه هرگونه اظهار نظر غیرکارشناسی و اخبار ناصحیح به مردم سبب ایجاد کندی در روند کارهای خواهد شد زیرا که این مشکل تنها باید از طریق کارشناسی فنی بین دو کشور حل شود.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز پیش‌تر با تاکید بر اینکه مشکل پروازی حل شود اعزام عمره آغاز خواهد شد، گفت: از طریق وزارت امور خارجه و مسئولان حج عربستان پیگیر راه‌اندازی عمره مفرده هستیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 721676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.