انقلاب اسلامی برخاسته از حضور مردم است

امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: مردم با ایثار مال و جان خود، انقلاب اسلامی را پیش بردند که به‌ دلیل انتساب این انقلاب مردمی به اسلام، قرآن ‌کریم و مکتب اهل بیت (ع) بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حاج حبیب الله غفوری شامگاه _شنبه سی‌ام دی_ در نشست ستاد برگزاری ایام‌الله دهه مبارکه فجر، انقلاب اسلامی را از اساس برخاسته از حضور مردم دانست و اظهار کرد: این مردم بودند که با ایثار مال و جان خود، انقلاب اسلامی را پیش بردند و این هم به‌دلیل انتساب این انقلاب مردمی به اسلام و قرآن کریم و مکتب اهل بیت (ع) بوده است.

وی افزود: آن چنانی که در جنگ تحمیلی مردم با شهادت فرزندشان در راه خدا احساس افتخار می‌کردند، امروز همین روحیه را در جبهه مقاومت شاهد هستیم که بیش از ۲۴ هزار انسان مظلوم به شهادت می‌رسند، اما کوچک و بزرگ محکم ایستاده‌اند و با افتخار برای شهادت اعلام آمادگی می‌کنند. چنین اتفاقاتی در عالم فقط برای خدا و برای دین خدا شدنی است وگرنه نمی‌شود ملتی تا این حد پای کار و آماده فداکاری باشد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ایام دهه مبارک فجر زمان مناسبی برای یادآوری روزهای خدا است، خاطرنشان کرد: ایام پیروزی انقلاب اسلامی یادآور آن روزی است که دست قدرت خدا ظاهر می‌شود و خداوند متعال در عرصه سرنگون‌کردن مستکبران و ظالمان قدرت‌نمایی می‌کند؛ این دست قدرت خدا است که یک ملت مظلوم و دست خالی را به‌رهبری یک مرجع تقلید در مقابل رژیم مسلح‌شده به دست استکبار به پیروزی می‌رساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به اینکه مردم‌باوری و مردم‌محوری در برنامه‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید با کار کارشناسی و درست، تدبیری بیندیشند که برنامه‌ها با حضور مردم و به‌دست خود مردم انجام شود. دشمن تمام تلاش خود را برای بی‌اهمیت جلوه‌دادن پیشرفت‌های ما و بزرگ‌کردن نقاط ضعفی که داریم به‌کار می‌بندد؛ بنابراین دهه مبارک فجر زمان مناسبی برای بیان داشته‌هایمان و تبیین مشکلاتی که داریم است.

وی گفت: آینده به‌دست نسل جوان و نوجوان است، بنابراین باید نسبت‌به تبیین انقلاب در قالب برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در جمع‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، کاری ویژه در بالاترین سطح کیفی انجام دهیم.

امام جمعه کرمانشاه افزود: واقعه بعثت بزرگترین اتفاقی است که در عالم هستی از سوی خداوند متعال برای بشر رقم خورده است و فخر همه مناسبت‌های سال است، پس باید به‌طور ویژه به آن پرداخته شود

کد خبر 721667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.