کاشت درخت با یاد شهدای جنگل و حماسه ششم بهمن آمل

جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردمی شهرستان آمل با یاد شهدای جنگل و حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ در آستانه قرار گرفتن سالروز واقعه ششم بهمن ۶۷ اصله نهال کاشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، امام جمعه آمل امروز _شنبه سی‌ام دی_ در آئین کاشت نهال با یاد شهدای جنگل و حماسه اسلامی ششم بهمن واقع در پارک مینیاتوری شهر آمل با بیان اینکه در مکتب و مذهب دین اسلام هر هفته مناسبت‌های مختلف دینی، مذهبی، ملی و آئینی برگزار می‌شود که این آئین‌ها به عنوان نماد و المان‌های دین، مکتب و مذهب قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان با اشاره به اینکه با از بین رفتن آئین و نمادها چیزی به عنوان هویت برای آن ملت به جای نمی‌ماند، گفت: در شهرهای مکه و مدینه کشور عربستان بیش از ۹۰ درصد آثار اسلامی از بین رفته و بسیاری از کوه‌های تاریخی نابود شد و به جای آن کاخ پادشاهان عربستان ساخته شد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بخواهیم دین، مذهب و مکتب یک کشور را از بین ببریم باید همه نشانه‌ها را از میان برداریم تا کم کم واقعیت‌ها تبدیل به افسانه و خیال شود، اظهار داشت: امروزه در میراث فرهنگی بسیار به دنبال حفظ و حراست از آثار باستانی و مکان‌های تاریخی هستند زیرا اماکن تاریخی نشانه، اصل و ریشه یک دین، مکتب و کشور است.

امان جمعه آمل کاشت نهال به نام و یاد شهدای جنگل و ششم بهمن سال ۱۳۶۰ را یک پیوند تاریخی بزرگ در تاریخ معاصر عنوان و مطرح کرد: این رویداد در آینده باعث می‌شود تا با مشاهده آن یک سوال در ذهن مخاطب ایجاد شود که پاسخ آن حماسه و عرفان شهدای ششم بهمن در سال ۱۳۶۰ و نابودی کمونیست‌ها برای همیشه در ایران به دست آملی‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه نباید حماسه‌های بزرگ همانند ششم بهمن فراموش شود بلکه باید فریاد زده شود، خاطرنشان کرد: باید آیندگان و نسل جوان بدانند که حماسه ششم بهمن در همین شهر، مجاورت بیمارستان ۱۷ شهریور، محله اسپه کلاً و جوار دبیرستان امام خمینی (ره) رخ داده و این مکان‌ها محل درگیری بزرگ بین جبهه حق و باطل بوده تا بیش از یک هزار سنگر ساخته شده و کوچه پس کوچه‌ها شاهد درگیری و شجاعت مردم هزار سنگر باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبزشهری شهرداری آمل در این مراسم با بیان اینکه این سازمان همسو با برنامه ستاد شهرستانی حماسه ششم بهمن با طرح کاشت نهال به یاد این حماسه سعی کرده تا در راستای پاسداشت افتخارآفرینان این شهر سهیم باشد، افزود: این سازمان برای توسعه سرانه فضای سبز شهری و توجه به گونه‌های ارزشمند جنگلی و متناسب با اقلیم منطقه، از سال گذشته کاشت درخت‌های جنگلی هیرکانی را در دستور کار کاشت در سطح شهر قرار داده است.

حسن مهدوی‌فر با اعلام اینکه در چند ماه گذشته تاکنون بیش از هزار اصله نهال از گونه‌های انجیلی و دیگر گونه‌های جنگلی در سطح میادین، بلوارها و پارک‌های سطح شهر کاشته شده است، گفت: برای زیباآرایی سیمای شهری کاشت گل‌های فصلی نیز مطابق دفترچه کاشت سازمان از گونه‌های مختلف برای فصل بهار از دو ماه گذشته شروع و انجام شده است.

مهدوی‌فر خاطرنشان کرد: سازمان سیما در ماه جاری و نیز اسفندماه کاشت درخت را در سطح شهر ادامه دارد.

کد خبر 721644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.